GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİNOS, MİKEN, PROTOGEOMETRİK VE GEOMETRİK DÖNEM SERAMİĞİ/ARK 112
Dersin Adı: MİNOS, MİKEN, PROTOGEOMETRİK VE GEOMETRİK DÖNEM SERAMİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. A. Emel Erten
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eerten@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Başlangıcından itibaren Girit ve Minos Seramiğine Giriş bilgilerini vermek.
Yunanistan'da Seramik Sanatının başlangıcı, Tunç Çağı ve Geç Tunç (Myken) seramik sanatını tanıtmak.
Yunanistan'da Karanlık Çağ tarihsel, kültürel koşulları konusunda bilgi vermek.
Attika Atölyelerinin Protogeometrik yapıtlarını tanıtmak. Seramik sanatındaki değişimi kaydetmek.
Attika Geometrik Dönem Seramiğini Tanıtmak.
Ders kapsamında sözü edilen yapıtlardan yola çıkarak seramik sanatında stil kritiği yapabilme yeteneğini kazandırmak.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders sınıfta anlatılmakta; bu anlatıma powerpoint sunumları eşlik etmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ege Dünyası ve Girit Uygarlığına Giriş.
2. Hafta  Minos Seramiği: Evreleri ve Gelişimi I
3. Hafta  Minos Seramiği: Evreleri ve Gelişimi II
4. Hafta  Yunanistan Yerleşim Tarihine Giriş.
5. Hafta  Yunanistan'da Erken Seramik Sanatı
6. Hafta  Yunanistan'da Erken ve Orta Tunç Çağı Seramik Sanatı
7. Hafta  Yunanistan'da Geç Tunç Çağı (Myken) Seramik Sanatı.
8. Hafta  vize
9. Hafta  Attika Sub-Myken ve Erken Protogeometrik Seramiği.
10. Hafta  Attika Orta Protogeometrik Seramiği
11. Hafta  Attika Geç Protogeometrik Seramiği.
12. Hafta  Attika Erken Geometrik Seramiği.
13. Hafta  Attika Orta Geometrik Seramiği.
14. Hafta  Attika Geç Geometrik I Seramiği.
15. Hafta  Attika Geç Geometrik II Seramiği.
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  R. M. Cook, Greek Painted Pottery, Londra 1960. V. R. d'A. Desborough, Prorogeometric Pottery, Oxford 1952. J. N. Coldstream, Greek Geometric Potte
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Sunumlarla görsel bilginin verilmesi.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.X
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.X
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.X