GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EGE ARKEOLOJİSİ/ARK 111
Dersin Adı: EGE ARKEOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Ayşe Fatma EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/aferol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bronz Çağı Ege coğrafyasını öğrenebilme.
Minos uygarlığı,Yunanistan anakarasında ortaya çıkan Myken uygarlığı ve Batı Anadolu’da gelişen Troia uygarlığını detaylı bir biçimde kavrayabil
Ege dünyası kültürlerini ve bunlar arasındaki iletişim ve etkileşimin anlaşılabilmesi.
Bronz Çağı kültürleri olan Minos, Myken ve Troya seramik stillerini ayırt edebilme.
Minos ve Myken mimarisinin temel özelliklerini öğrenebilme.
Minos ve Myken sosyo-politik yapısını analiz edebilme.
Minos, Myken ve Troia kültürlerinin çevre kültürlerle olan ilişkisini kavrayabilme.
Minos ve Myken fresk sanatını öğrenebilme.
Bronz Çağı Ege kültürlerinde ölü gömme geleneklerini öğrenebilme.
Geç Tunç Çağı sonunda Minos ve Myken uygarlıklarının ortadan kalkması sonrası gelişen olayları kavrayabilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ege dünyasının coğrafi konumu ve temel kavramlar
2. Hafta  Girit Neolitik Dönemi ve Saraylar Öncesi Çağı
3. Hafta  Girit Eski Saraylar ve Yeni Saraylar Çağı
4. Hafta  Girit Saraylar Sonrası Çağı
5. Hafta  Myken Krallığı sosyal ve siyasal örgütlenmesi
6. Hafta  Myken saray mimarisi
7. Hafta  Miken seramiği
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Miken mezar tipleri
10. Hafta  Myken Fresk Sanatı ve küçük eserleri
11. Hafta  Hitit-Myken ilişkileri, Batı Anadolu-Myken ilişkileri
12. Hafta  Troia Uygarlığı I
13. Hafta  Troia Uygarlığı II
14. Hafta  Troia Uygarlığı III
15. Hafta  Geç Tunç Çağı sonunda Girit (Minos) ve Myken uygarlıklarının ortadan kalkması sonrası gelişen olaylar
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • S. Andreou, M. Fotiadis, K. Kotsakis., “Review of Aegean Prehistory V: The Neolithic and Bronze Age of Northern Greece” AJA 100 (1
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
15
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur.X
2
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
3
Uygulamalı teknik bilgileri arazi çalışmalarında kullanabilir.
4
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
5
Arkeolojinin temel verileri olan, seramik, mimari, heykel ve küçük buluntuları karşılaştırır ve bağlantılar kurarak yorumlar.X
6
Malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
7
Arkeolojik çalışma ve araştırmalarda; Tarih, Sanat Tarihi, Coğrafya, Felsefe, Antropoloji, Sosyoloji, Teoloji, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri vb. farklı bilim dalları ile birlikte ilişki kurma ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur.X
8
Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazanır.
9
Arkeoloji bilimine katkıda bulunacak düşünce becerisi ve bilimsellik nosyonuyla bilim ve teknolojiye uyumlu, araştırma ve danışmanlık hizmetleri sunabilecek yetkinliğe sahip olur.X
10
Anadolu’nun tarihi mirasına sahip çıkar, bu mirası benimser, korur ve tanıtır.X
11
Arkeoloji alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
12
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.X
13
Edindiği bilgilerin uygulama sürecinde mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
14
Türk Dili ve Yabancı Dil temel dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
15
Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik ve toplumsal koşullar hakkında bilgi sahibi olur.