GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ: HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ/ADT-123
Dersin Adı: SEÇMELİ: HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr . Gör. Öznur NALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/oznur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/oznur
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci, yazılı metinleri, derste öğretilen teknikleri öğrenmeden önceki durumuna göre daha hızlı okuyabilir ve daha etkin anlayabilir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Okuma nedir, hızlı okuma nedir, etkin okuma nedir? Okuma hızını belirleme testi.
2. Hafta  Niçin Yavaş Okuyoruz?
3. Hafta  Hızlı okumanın önündeki biyolojik engeller nelerdir?
4. Hafta  Hızlı okumanın önündeki zihinsel engeller nelerdir?
5. Hafta  Nasıl daha hızlı okuruz?
6. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
7. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
8. Hafta  Okuma-Anlama İlişkisi.
9. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
10. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
11. Hafta  Okuma-Hafıza ilişkisi
12. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
13. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
14. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
15. Hafta  Göz hareketlerini hızlandırma çalışmaları- Okuma hızını belirleme testi.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
2
4
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Başlıca hukuk disiplinlerinin temel kavramları konusunda bilgiye sahip olacak.
2
Hukuk alanında araştırma ve yorumlama tekniklerini temel seviyede kullanabilecek.
3
Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilecek ve değerlendirebilecek.X
4
Hukuk sektöründe çalışmak için gerekli olan yönetim ve muhasebe bilgi ve becerisine sahip olacak.
5
Hukuk ve adalet sektöründeki araştırma, yazışma, haberleşme, dava ve dosya takip etme gibi işlemleri bilişim tekniklerini kullanarak yapabilecek.X
6
İngilizce dilini en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek
7
Mesleki ortamlarda sözlü ve yazılı biçimde kendini yetkin şekilde ifade edebilecek.X
8
Toplum bilimleri ve diğer düşünsel alanlarda genel kültür birikimi edinecek.X
9
Hukuk uygulamasında ve yargı örgütünde karşılaşılan sorunlara ilişkin bilgi ve tecrübelerini kullanarak çözüm üretebilecek
10
Hukukun, ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumu konusunda disiplinler arası bir bakışla eleştirel düşünme ve değerlendirme becerisine sahip olmak
11
Hukuk ve adalet uygulamalarının kolektif süreçlere sahip olduğunu kavrayarak buna uygun düşecek şekilde ekip çalışması yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olacak
12
Hukuk biliminin ve adalet uygulamalarının öğrenme sürecinin süreklilik gerektirdiği bilinciyle bu alandaki güncel gelişmeleri takip etme yetisi kazanacak
13
Hukukun bir ilişkiler düzeni olduğunun bilinciyle, hukukun uygulanması ve hukuki uyuşmazlıkların teşhisi ve çözümünde insan odaklı bir hukuki iletişim bilgisi ve bilgi aktarım becerisine sahip olacak
14
Adalet yönetimi ve hukuk uygulaması süreçleri içerisinde demokrasi, adalet, laiklik, sosyal devlet gibi Anayasal ilkelerin öneminin bilinciyle hareket edecek
15
Duyduğunu hızlı anlayabilme ve analiz edebilme becerisine ve adli belgeleri düzenleme, dosyalama, öğrenme ve öğrendiğini aktarabilme becerisine sahip olacakX
16
Adalet alanı ile ilgili psikoloji bilgisine ve etkin iletişim (kişisel, kişilerarası, örgütsel iletişim) tekniklerine sahip olacak
17
Mesleki ofis araçlarını kullanabilecek, adli paket programları kullanım bilgi ve becerisine sahip olacak