GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ: HUKUK VE EDEBİYAT/ADT-234
Dersin Adı: SEÇMELİ: HUKUK VE EDEBİYAT
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. FERAH BURGUL ADIGÜZEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fburgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fburgul@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hukuk ve Edebiyatı metinlerini değerlendirmek, anlamlandırmak, tenkid ve tefsir etmek, yoruma tabi tutmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön şartı yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili tavsiye şayan başka dersler yoktur
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan Hayatında Anlamın Kaynakları: Din, Felsefe, Sanat Şiir (Edebiyat), Hukuk
2. Hafta  Edebiyatta Hukuk - Edebî Türlerde Hukuk
3. Hafta  Edebî Tür Olarak Gazete Yazı Türlerinde Hukuk Makale, Fıkra, Deneme, Haber, Röportaj Türlerinde Hukuk
4. Hafta  EDEBİYATTA HUKUKUN YANSIMASI
5. Hafta  Hukukta edebiyatın yansımaları
6. Hafta  Hukuk metinlerinin dili üslubu ve edebî mahiyeti.
7. Hafta  Hukukun edebiyatı Edebiyatın hukuku
8. Hafta  Ara yoklma
9. Hafta  Hukuk ve hukukla ilgili hususların işlendiği metinlerin incelenmesi
10. Hafta  Hukukta, Hukukun uygulanmasında “erdem”in yeri ve önemi: Ömer Seyfettin’in «Rüşvet» adlı hikâyesi.
11. Hafta  Tahkiye unsuru olarak suç yargılama ve ceza
12. Hafta  Tahkiye unsuru olarak adaletin zulme dönüşmesi
13. Hafta  Tahkiye unsuru olarak adlî ve Hukukî meseleler
14. Hafta  Tahkiye unsuru olarak adlî ve Hukukî meseleler
15. Hafta  Tahkiye unsuru olarak adlî ve Hukukî meseleler
16. Hafta  Tahkiye unsuru olarak adlî ve Hukukî meseleler
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Adalet Edebiyatı Antolojisi, Suç ve Ceza,Karamazof Kardeşler, Dava, Bir Ceza Avukatının Anıları,Müdafaalarım, Suç, Çalınan Tarla,Kağnı,Duvar, Aşk Cina
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sınıf içerisinde, takrir ederek, gerektiğinde sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir. Öğrenci verilen metinleri okuyup hazır o
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
2
4
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Başlıca hukuk disiplinlerinin temel kavramları konusunda bilgiye sahip olacak.X
2
Hukuk alanında araştırma ve yorumlama tekniklerini temel seviyede kullanabilecek.X
3
Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilecek ve değerlendirebilecek.X
4
Hukuk sektöründe çalışmak için gerekli olan yönetim ve muhasebe bilgi ve becerisine sahip olacak.
5
Hukuk ve adalet sektöründeki araştırma, yazışma, haberleşme, dava ve dosya takip etme gibi işlemleri bilişim tekniklerini kullanarak yapabilecek.X
6
İngilizce dilini en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek
7
Mesleki ortamlarda sözlü ve yazılı biçimde kendini yetkin şekilde ifade edebilecek.X
8
Toplum bilimleri ve diğer düşünsel alanlarda genel kültür birikimi edinecek.X
9
Hukuk uygulamasında ve yargı örgütünde karşılaşılan sorunlara ilişkin bilgi ve tecrübelerini kullanarak çözüm üretebilecekX
10
Hukukun, ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumu konusunda disiplinler arası bir bakışla eleştirel düşünme ve değerlendirme becerisine sahip olmakX
11
Hukuk ve adalet uygulamalarının kolektif süreçlere sahip olduğunu kavrayarak buna uygun düşecek şekilde ekip çalışması yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olacakX
12
Hukuk biliminin ve adalet uygulamalarının öğrenme sürecinin süreklilik gerektirdiği bilinciyle bu alandaki güncel gelişmeleri takip etme yetisi kazanacakX
13
Hukukun bir ilişkiler düzeni olduğunun bilinciyle, hukukun uygulanması ve hukuki uyuşmazlıkların teşhisi ve çözümünde insan odaklı bir hukuki iletişim bilgisi ve bilgi aktarım becerisine sahip olacakX
14
Adalet yönetimi ve hukuk uygulaması süreçleri içerisinde demokrasi, adalet, laiklik, sosyal devlet gibi Anayasal ilkelerin öneminin bilinciyle hareket edecekX
15
Duyduğunu hızlı anlayabilme ve analiz edebilme becerisine ve adli belgeleri düzenleme, dosyalama, öğrenme ve öğrendiğini aktarabilme becerisine sahip olacakX
16
Adalet alanı ile ilgili psikoloji bilgisine ve etkin iletişim (kişisel, kişilerarası, örgütsel iletişim) tekniklerine sahip olacakX
17
Mesleki ofis araçlarını kullanabilecek, adli paket programları kullanım bilgi ve becerisine sahip olacak