GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL DOKUMA TEKNİKLERİ-I/ELS-106
Dersin Adı: TEMEL DOKUMA TEKNİKLERİ-I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Mustafa BÜYÜKTÜRKMEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/m.buyukturkmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  m.buyukturkmen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kilim tasarımı yapmak ve dokuma tezgâhını hazırlayabilme
Kilim dokuma tekniklerini uygulayabilme
Cicim tasarımı yapmak ve dokuma tezgâhını hazırlayabilme
Cicim dokuma tekniklerini uygulayabilme
Kilim ve cicim dokuma tekniklerini kullanarak ürün oluşturabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kilim dokuma tasarımı yapma
2. Hafta  Kilim dokuma tasarımı yapma
3. Hafta  Dokuma tezgâhını hazırlama
4. Hafta  Kilim dokuma tekniklerini uygulama
5. Hafta  Kilim dokuma tekniklerini uygulama
6. Hafta  Kilim dokuma tekniklerini uygulama
7. Hafta  Kilim dokumaya bitirme işlemlerini uygulama
8. Hafta  Cicim dokuma tasarımı yapma
9. Hafta  Cicim dokuma tasarımı yapma
10. Hafta  Dokuma tezgâhını hazırlama
11. Hafta  Cicim dokuma tekniklerini uygulama
12. Hafta  Cicim dokuma tekniklerini uygulama
13. Hafta  Kilim ve cicim dokuma tekniklerini kullanarak ürün oluşturma
14. Hafta  Kilim ve cicim dokuma tekniklerini kullanarak ürün oluşturma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - BÜYÜKTÜRKMEN, Mustafa. Maraş Abası, Kahramanmaraş İl Özel İdaresi Yayınları,Kahramanmaraş,2013 -SOYSALDI Aysen, Düz Dokuma Teknikleri ve Teknik Desen Çizimleri, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Ankara, 2009 - DEMİR SÖNMEZ Tuna, El Dokumacılığı ve Çarpana Dokuma, T.H.K. Basım Evi 1995 - ACAR BALPINAR Belkıs, Kilim, Cicim, Sumak Türk Düz Yaygıları, Eren Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu derste staj uygulaması yoktur
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
6
7
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
134
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel sanatların farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurları, motiflerin oluşturulma teknikleri, alana özgü kültür, estetik, yöntem, makine ve araç-gereçleri konusunda temel bilgilere sahiptir.X
2
El Sanatları alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.X
3
Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanarak uygulamaya yönelik yeni tasarım önerileri oluşturur.X
4
El Sanatları ile ilgili uygulamalarda bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır.X
5
El Sanatları alanı ile ilgili yapılan uygulamalarda karşılaşılan sorunları tespit eder, çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yaparak uygulama süreçleri içerisinde yer alır.X
7
Geleneksel El Sanatları ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğini kendisine kazanım olarak dönüştürmek için gerekli olan ihtiyaçları belirler.X
8
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.X
9
Öğrenimini El Sanatları alanında bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.X
10
El Sanatları ile ilgili sektörel hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar.X
11
Alanında kazandığı bilgi, beceri ve yetkinlikleri uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır.X
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
14
Özgün tasarımlardan yola çıkarak El Sanatları alanında farklı uygulamaları başarıyla yürütür.X
15
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.X
16
Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.X