GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  .............................................
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ................
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  .................
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavrar,
Atatürk'ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtir,
Atatürk'ün dâhi asker, büyük devlet adamı ve inkılâpçı kişiliği ile eşsiz önderliğini tanır
Atatürkçülüğü benimser, Atatürk'ün dünya görüşünü ve düşüncelerini kavrar
Kurtuluş Savaşı’nı ve bu savaşı, Türk milletinin varlığını korumak ve sürdürmek için ne büyük fedakârlıklarla gerçekleştiğini kavrar,
Türk Milleti’nin bütün kurumları ve değerleriyle birlikte uygarlığa hangi tarihi şartlar altında ve nasıl geçtiğini kavrar,
Ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olan Türkiye Cumhuriyetinin dinamik temelini "Atatürk İlkeleri"nin oluşturduğu bilincini kazanır,
Türk İnkılâbının, millî ve milletlerarası niteliklerini bilir; Dünya devletlerinin ve Türkiye'nin içinde bulunduğu o günkü durumu göz önüne alarak
Demokrasi hayatımızın gelişmesini inceleyerek, onlara demokratik düzenin gerektirdiği bilgi ve davranışları kazandırır
Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler getirebilecek tutum, davranış ve yetenekler kazanır,
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk İnkılâbının Niteliği ve Önemi,
2. Hafta  XIX. Yüzyıl Sonu ve XIX. Yüzyıl Başında Osmanlı Devleti,
3. Hafta  Trablusgarp Savaşı ve Balkan Savaşları
4. Hafta  Birinci Dünya Savaşı
5. Hafta  Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devletinin Paylaşılması,
6. Hafta  Atatürk'ün Samsuna Çıkışı
7. Hafta  Türkiye Büyük Millet Meclisinin Açılması ve Çalışmaları
8. Hafta  Milli Mücadele ve Cepheler
9. Hafta  Milli Mücadele ve Cepheler
10. Hafta  Cepheler
11. Hafta  Cepheler
12. Hafta  Barış Dönemi
13. Hafta  Barış Dönemi
14. Hafta  Barış Dönemi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Ders Yapılandırmacı Yaklaşım doğrultusunda yapılmaktadır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  staj yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel sanatların farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurları, motiflerin oluşturulma teknikleri, alana özgü kültür, estetik, yöntem, makine ve araç-gereçleri konusunda temel bilgilere sahiptir.
2
El Sanatları alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
3
Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanarak uygulamaya yönelik yeni tasarım önerileri oluşturur.
4
El Sanatları ile ilgili uygulamalarda bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır.
5
El Sanatları alanı ile ilgili yapılan uygulamalarda karşılaşılan sorunları tespit eder, çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yaparak uygulama süreçleri içerisinde yer alır.
7
Geleneksel El Sanatları ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğini kendisine kazanım olarak dönüştürmek için gerekli olan ihtiyaçları belirler.
8
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.X
9
Öğrenimini El Sanatları alanında bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10
El Sanatları ile ilgili sektörel hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar.
11
Alanında kazandığı bilgi, beceri ve yetkinlikleri uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
Özgün tasarımlardan yola çıkarak El Sanatları alanında farklı uygulamaları başarıyla yürütür.
15
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.X
16
Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.X