GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL EĞİTİM KUR.UYG-II/ÇGE-202
Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİM KUR.UYG-II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Ayşe Tuba CEYHUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseceyhun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseceyhun@gazi.edu.tr , aytucey@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Özel gereksinimli çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinlik planlar.
Özel gereksinimli çocukların yetersizlik türüne uygun eğitim ortamını hazırlar.
Özel gereksinimli bireye uygun materyalleri hazırlar.
Öğretim Yöntem ve tekniği belirler.
Uygulanan planı değerlendirir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim ve işyeri uygulama
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Özel Eğitim Kurumlarında Uygulama I Özel Eğitim I Özel Eğitim II
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Özel Eğtim Kurumlarında Uygulama I Özel Eğitim I Özel Eğitim II Kaynaştırma Eğitimi Erken Çocukluk Özel Eğitim
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Özel gereksinimli çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinlik plan örnekleri.
2. Hafta  Özel gereksinimli çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinlik plan örnekleri.
3. Hafta  Yetersizlik türüne uygun eğitim ortam düzenlemeleri
4. Hafta  Yetersizlik türüne uygun eğitim ortam düzenlemeleri
5. Hafta  Yetersizlik türüne uygun eğitim ortam düzenlemeleri
6. Hafta  Özel gereksinimli bireye uygun materyal örnekleri
7. Hafta  Özel gereksinimli bireye uygun materyal örnekleri
8. Hafta  Özel gereksinimli bireye uygun materyal örnekleri
9. Hafta  BEP üzerinde Öğretim Yöntem ve Tekniği inceleme
10. Hafta  BEP üzerinde Öğretim Yöntem ve Tekniği inceleme
11. Hafta  BEP üzerinde Öğretim Yöntem ve Tekniği inceleme
12. Hafta  Uygulanan planı değerlendirme
13. Hafta  Uygulanan planı değerlendirme
14. Hafta  Uygulanan planı değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akçamete, G. Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. Çifci, İ., Sucuoğlu, B. Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi.Kök Yayıncılık. Diken,.İ.H Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Erbaş, D. İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara Özyürek, M. Bireyselleştirimiş Eğitim Programı . Kök Yayıncılık. Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  STAJ / UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
7
2
14
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.X
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X