GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK VE OYUN/ÇGE-204
Dersin Adı: ÇOCUK VE OYUN
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Bilge KOÇAK TÜMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kocakbilge@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Oyun dağarcığını geliştirmek
Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliklerini uygulamak
Okul Öncesinde oyun etkinliklerini uygulamak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Oyunun tarihi ve oyun türleri
2. Hafta  Yöresel oyunların tanıtımı
3. Hafta  Oynandıkları özelliklere göre oyunlar
4. Hafta  Oyun Kuramları
5. Hafta  Çocuğun Gelişimine Oyunun Yeri ve Önemi
6. Hafta  Oyun etkinlikleri planlarken dikkat edilecek unsurlar
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Oyun planı hazırlama ve uygulama
9. Hafta  Oyun planı hazırlama ve uygulama
10. Hafta  Oyun planı hazırlama ve uygulama
11. Hafta  Oyun planı hazırlama ve uygulama
12. Hafta  Oyun planı hazırlama ve uygulama
13. Hafta   Farklı Kültürlerde Oyun, Türk Kültüründe Oyun ve Oyuncak
14. Hafta  Farklı Kültürlerde Oyun, Türk Kültüründe Oyun ve Oyuncak
15. Hafta  0-6 Yaş Arasında Kullanılabilecek Oyuncakların Özellikleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aral,N., Gürsoy, F. , Köksal, A. Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ya-pa Yayınları. Çoban, B., Nacar, E. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayın Dağıtım. Demir, G., Z.ve Güneş, E. Okul Öncesi Programına Uygun Oyun Etkinlikleri. Mavi Yunus Ergün, S. Ve Cömert, S. Okul Öncesi Dönemde Matematik Oyunları. Kök Yayıncılık Güneş, H. Şimdi Oyun Zamanı, Kök Yayıncılık Güneş, H.Çocuk Oyunları, Anı Yayıncılık Öncü,E.,Özbay, E. Okul Öncesi Çocuklar için Oyun. Kök Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X