GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL GER.ÇOC.VE EĞİTİMLERİ/ÇGE-203
Dersin Adı: ÖZEL GER.ÇOC.VE EĞİTİMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğretim Görevlisi Ayşe Tuba CEYHUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseceyhun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseceyhun@gazi.edu.tr, aytucey@gmail.com aytucey@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Farklı tür ve yetersizliği bulunan çocukların eğitim gereksinimlerini ayırteder.
Farklı tür ve yetersizlikte bulunan çocuklara yönelik eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri ayırt eder.
Farklı tür ve yetersizlikte bulunan çocuklara yönelik eğitim uygulamaları hakkında bilgi kazanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Erken Çocukluk Özel Eğitim Özel Eğtim Kurumlarında Uygulama I Özel Eğitim I Özel Eğitim II Kaynaştırma Eğitimi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşitme yetersizliği olan çocukların eğitim gereksinimleri
2. Hafta  Görme yetersizliği olan çocukların eğitim gereksinimleri
3. Hafta  Öğrenme güçlüğü ve zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitim gereksinimleri
4. Hafta  Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitim gereksinimleri
5. Hafta  Duygu davranış bozukluğu olan çocukların eğitim gereksinimleri
6. Hafta  Bedensel yetersziliği olan ve üstün yetenekli çocukların eğitim gereksinimleri
7. Hafta  Öğrenme güçlüğü ve zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
8. Hafta  İşitme yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
9. Hafta  Görme yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
10. Hafta  Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
11. Hafta  Duygu davranış bozukluğu olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
12. Hafta  Bedensel yetersizliği olan ve üstün yetenekli çocukların eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
13. Hafta  Farklı tür ve yetersizlikte bulunan çocuklara yönelik eğitim uygulamaları
14. Hafta  Farklı tür ve yetersizlikte bulunan çocuklara yönelik eğitim uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akçamete, G. , Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. Ataman,A. (Ed) , Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H., Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.X
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X