GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ERKEN ÇOC.DÖN.ÖZEL EĞT./ÇGE-106
Dersin Adı: ERKEN ÇOC.DÖN.ÖZEL EĞT.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Ayşe Tuba CEYHUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseceyhun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseceyun@gazi.edu.tr, aytucey@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Erken çocukluk döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişim alanlarını açıklar.
Erken çocukluk döneminde özel eğitim hizmet türlerini ayırteder.
Erken çocuklukta destek eğitim programlarını tanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Özel Eğitim I Kaynaştırma Eğitimi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Erken çocuklukta özel eğitim hizmet türlerini bilmek
2. Hafta  Erken çocuklukta özel eğitim hizmetleri ile ilgili kavramları ve ilkeleri bilmek
3. Hafta  Ülkemizde var olan Erken çocuklukta özel eğitim hizmetlerini tanımak
4. Hafta  Dünya'da uygulanan Erken çocuklukta özel eğitim hizmetlerini tanımak
5. Hafta  0-6 yaş normal gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini kavramak
6. Hafta  0-6 yaş çocukları için erken müdahalenin önemini kavramak
7. Hafta  0-6 yaş çocukları için erken müdahale hizmetlerinde ailenin önemi ve gereksinimlerini kavramak
8. Hafta  0-6 yaş çocuklarının gelişimsel değerlendirilmesi ve önemi
9. Hafta  Erken çocuklukta destek eğitim programları
10. Hafta  Erken çocuklukta destek eğitim programları
11. Hafta  Erken çocuklukta destek eğitim programları
12. Hafta  Erken çocuklukta kaynaştırma eğitimi
13. Hafta  Erken çocuklukta kaynaştırma eğitimi
14. Hafta  Erken çocuklukta kaynaştırma eğitimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Diken,.İ.H Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Cook, R. E., Tessier, A., Klein, M. D. (2000). Adapting Early Childhood Curricula for Children in Inclusive Settings. Merill- Prentice-Hall Publishing. Kırcaali-İftar, G. (Dizi Uyarlama Editörü) Küçük Adımları (1. Kitap-8. Kitap)İstanbul: Zihinsel Özürlülere Destek Derneği Yayını, 1996. Özdemir, S. (2012). Kaynastırma eğitiminde sosyal uyumun desteklenmesi Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim. Editör: Ayşegül Ataman. Vize yayınevi. San Bayhan P, Artan İ, 2004. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, örnek olay incelemesi
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.X
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X