GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK VE DRAMA/ÇGE-112
Dersin Adı: ÇOCUK VE DRAMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Nafiye Bilge KOÇAK TÜMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kocakbilge@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1- Drama etkinliklerini planlayabilecektir.
2- Drama etkinlikleri için uygun fiziki koşulları düzenleyebilecek
3- Drama etkinliklerinde değerlendirme yapabilecek
4- Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir.
5- Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir.
6- Pandomim etkinliğini uygulayabilecektir.
7- Drama yöntemini kullanarak sanat etkinliği etkinlikler uygulayabilecek


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma – iletişim
2. Hafta  İletişim- Etkileşim
3. Hafta  Algı- duyu çalışmaları
4. Hafta  Uyum-Güven Çalışmaları
5. Hafta  Rol Oynama ve Doğaçlama çalışmaları
6. Hafta  Rol Oynama ve Doğaçlama çalışmaları
7. Hafta  Okul Öncesi Eğitimde Drama ve Eğitim Ortamı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme
10. Hafta  Dramanın çocuğun gelişimindeki yeri
11. Hafta  Drama ve oyun arasındaki farklar
12. Hafta  Pandomim Etkinliğini Uygulama
13. Hafta  Drama ve sanat Etkinliği
14. Hafta  Okul Öncesine Uygun Hazırlanan drama etkinliklerinin sunumu
15. Hafta  Okul Öncesine Uygun Hazırlanan drama etkinliklerinin sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Adıgüzel, Ö. Eğitimde Yaratıcı Drama.Pegem Akademi Aksarı, S. Okul Öncesinde Drama ve Drama Yoluyla Sanat Eğitimi Deneysel Uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım Ömeroğlu, E., Ersoy,Ö., Tezel Şahin, F., Kandır, A., Turla,A. Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya. Ankara: Kök Yayıncılık. Önder, A.Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Önder, A. Okul Öncesi Çocuklar için Eğitici Drama Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Kama, G. Ve Sarıyüce, Z. Okul Öncesi Çocuklarla Drama. Kök Yayıncılık. San, İ. Eğitimde Yaratıcı Drama. H.Ö. Adıgüzel (Ed.) Yaratıcı Drama. (1. Baskı) Ankara: Naturel Yayıncılık, Üstündağ, Tülay. Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X