GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STAJ UYGULAMALARI/STJ-202
Dersin Adı: STAJ UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Öğretim elemanları
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  nezihaaslan@hotmal.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nezihaaslan@hotmal.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgileri uygular.
Gözlem yapar. İhtiyaca göre eğitim programları hazırlar.
Bireysel değerlendirme yapar. Yapılanları raporlaştırır.
Ailelere danışmanlık verir.
Uygulamada kullanılacak materyalleri hazırlayabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  : Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eğitim ve gözlem
2. Hafta  Uygulama
3. Hafta  Uygulama
4. Hafta  Uygulama
5. Hafta  Uygulama
6. Hafta  Uygulama
7. Hafta  Uygulama
8. Hafta  Uygulama
9. Hafta  Uygulama
10. Hafta  Uygulama
11. Hafta  Uygulama
12. Hafta  Uygulama
13. Hafta  Uygulama
14. Hafta  Uygulama
15. Hafta  Uygulama
16. Hafta  Uygulama ve dosya teslimi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  . 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okulöncesi Eğitim programı (2006). İstanbul: Ya-Pa Yayınları. *MEB (1994) Kreş Programı. 2. AÖF Yayınları.(2008) Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir 3. Aral, N, Kandır, A. ve Can, Y.M. (2002) Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitim Programı. Geliştirilmiş II. Baskı. İstanbul: YA-PA Yayınları 4. Darıca, N.(2004). Okulöncesi Eğitimcileri İçin Etkinlik Dünyası Uygulama Kitabı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 5. Darıca, N.(2007). Çoklu Zeka Kuramına Uygun Gelişimsel Etkinlikler. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 6. Demirel, Ö.(1999) Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Anakara: PEGEM Yayınları. 7. Kandır, A. (2002) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okulöncesi Eğitim Programlarının Hazırlanması. Ankara: Kök Yayıncılık 8. Oktay, A. (1999) Yaşamın Sihirli Yılları: Okulöncesi Dönem. Birinci Baskı. İstanbul: Epsilon Yayıncılık 9. Oktay, A.,Gürkan, T.,Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2003 ) Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım?. İstanbul: Ya-Pa Yayınları 10.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
8
112
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
10
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
20
20
 Rapor hazırlama
1
20
20
 Sunu hazırlama
1
20
20
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları ve kuramları tanımlar.X
2
Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar.X
3
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.X
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.X
5
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar.X
6
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi kazanır.X
7
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.X
8
Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır.X
9
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.X
10
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.X
11
Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
12
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
13
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
14
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
15
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
17
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.X
18
Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler.X
19
Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.X
20
Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar.X