GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL SORUMLULUK/MOS108
Dersin Adı: SOSYAL SORUMLULUK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İletişim ve sosyalleşme becerileri gelişir
Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazanır
Vicdani ve manevi değerleri gelişir, toplum için bireysel önemini keşfeder
İnsan hakları ve demokratik değerler konusunda farkındalığı gelişir, toplumsal sorunları bu perspektiften değerlendirir
Çeşitliliğe saygıları artar, bir arada yaşama kültürü gelişir
Kazanımlarını aktif yurttaşlık temelinde bir gönüllülük hareketine dönüştürme tecrübesi kazanır
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur
Proje yönetimini öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanıtımı, sosyal sorumluluk kavramının anlatılması
2. Hafta  Demokrasi ve sivil toplum, yurttaşlık ve gönüllülük
3. Hafta  Proje nasıl hazırlanır? Proje yönetimi nedir? Proje fikirlerinin oluşturulması
4. Hafta  Toplumun gelişimine yönelik sosyal sorumluluk projeleri
5. Hafta  İnsan hakları, çocuk hakları ve sosyal sorumluluk projesi örnekleri
6. Hafta  Hasta, engelli hakları ve sosyal sorumluluk projesi örnekleri
7. Hafta  Doğayı ve hayvanları koruma ve sosyal sorumluluk projesi örnekleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
10. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
11. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
12. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
13. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
14. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yaşlı bakım alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Yaşlı bakım alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlarX
4
Yaşlı bakım alanında verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.X
5
Yaşlı bakım alanında verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.X
6
Yaşlı bakım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.X
7
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.X
8
Yaşlı bakım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.X
10
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.X
11
Yaşlı bakım alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.X
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ayrıca yaşadığı çevrenin korunması bilincine sahiptir.X
13
Bir dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerimi kullanır.
15
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.X
16
Yaşlı bakım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.X
17
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
18
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.X
19
Milli değerlere saygılıdır ve ayrıca Atatürk ilkeleri ile inkılap tarihimiz hakkında bilgi sahibidir.
20
Türkçe’ yi kurallarına uygun olarak konuşur ve yazar.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Selcen Babaoğlu AYDAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/selcen.aydas)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcenb@gmail.com)