GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEMANS VE ALZHEİMER İLE YAŞAM/YB207
Dersin Adı: DEMANS VE ALZHEİMER İLE YAŞAM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Demans ve Alzheimer hastalıklarının biyolojik nedenlerini ve risk faktörlerini açıklar
Demans ve Alzheimer hastalarının psikolojik durumlarını yakından tanır
Demans ve Alzheimer hastası yaşlıların fiziksel ve sosyal ihtiyaçlarını bilir ve karşılar.
Demans ve Alzheimer hastaları için alınması gereken önlemleri bilir
Demans ve Alzheimer hastası yaşlılarla ilgilenme esnasında kendi psikolojisini ve sosyal hayatını nasıl koruyacağını bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme, bellek, unutma, hafif kognitif bozukluk
2. Hafta  Yaşlanma sürecinde beyin ve kognisyon
3. Hafta  Demans hastalığı, nedenleri ve risk faktörleri.
4. Hafta  Alzheimer hastalığı nedenleri ve risk faktörleri
5. Hafta  Demans ve Alzheimer hastalıkları nasıl teşhis edilmektedir.
6. Hafta  Demans ve Alzheimer' ın evreleri ve her evreye göre yaşanan genel psikolojik değişimler.
7. Hafta  Demans ve Alzheimer' ın tedavisinde yeni yaklaşımlar, alternatif tedaviler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Demans ve Alzheimer' lı hastalarda ruhsal, tıbbi, fizyolojik ihtiyaçlar
10. Hafta  Demans ve Alzheimer' lı hastalarda ruhsal, tıbbi, fizyolojik ihtiyaçlar.
11. Hafta  Alzheimer hastalığından koruyucu etkenler ve geciktirmek için beslenmenin rolü
12. Hafta  Alzheimer hastalığında hukuksal problemler
13. Hafta  Demanslı yaşlıların kurumsal bakıma uyum sağlaması ve bakım verenlerin tükenmişlik sendromu
14. Hafta  Demanslı ve Alzheimerlı yıllara değer katan aktiviteler
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yaşlı bakım alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
2
Yaşlı bakım alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.X
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlarX
4
Yaşlı bakım alanında verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.X
5
Yaşlı bakım alanında verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.X
6
Yaşlı bakım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.X
7
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.X
8
Yaşlı bakım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.X
10
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.X
11
Yaşlı bakım alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.X
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ayrıca yaşadığı çevrenin korunması bilincine sahiptir.X
13
Bir dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerimi kullanır.
15
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.X
16
Yaşlı bakım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.X
17
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.X
18
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
19
Milli değerlere saygılıdır ve ayrıca Atatürk ilkeleri ile inkılap tarihimiz hakkında bilgi sahibidir.
20
Türkçe’ yi kurallarına uygun olarak konuşur ve yazar.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Selcen Babaoğlu AYDAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/selcen.aydas)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcenb@gmail.com)