GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL SORUMLULUK/MOS108
Dersin Adı: SOSYAL SORUMLULUK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İletişim ve sosyalleşme becerileri gelişir
Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazanır
Vicdani ve manevi değerleri gelişir, toplum için bireysel önemini keşfeder
İnsan hakları ve demokratik değerler konusunda farkındalığı gelişir, toplumsal sorunları bu perspektiften değerlendirir
Çeşitliliğe saygıları artar, bir arada yaşama kültürü gelişir
Kazanımlarını aktif yurttaşlık temelinde bir gönüllülük hareketine dönüştürme tecrübesi kazanır
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur
Proje yönetimini öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanıtımı, sosyal sorumluluk kavramının anlatılması
2. Hafta  Demokrasi ve sivil toplum, yurttaşlık ve gönüllülük
3. Hafta  Proje nasıl hazırlanır? Proje yönetimi nedir? Proje fikirlerinin oluşturulması
4. Hafta  Toplumun gelişimine yönelik sosyal sorumluluk projeleri
5. Hafta  İnsan hakları, çocuk hakları ve sosyal sorumluluk projesi örnekleri
6. Hafta  Hasta, engelli hakları ve sosyal sorumluluk projesi örnekleri
7. Hafta  Doğayı ve hayvanları koruma ve sosyal sorumluluk projesi örnekleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
10. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
11. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
12. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
13. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
14. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
15. Hafta  Ara sunumlar ve proje süreci değerlendirmesi, Saha çalışmaları, STK ziyaretleri
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
3
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki mesleki ve etik değerlerin önemini kavrayarak buna göre çözüm önerileri geliştirir.
4
Temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojileri ve Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını kullanır.
5
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.X
6
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan problemleri çözme yeteneğine sahiptir.X
7
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında bir proje çerçevesinde ekip kurma, işbölümü yapma ve proje ekibinin yaptığı etkinlikleri koordine etme becerisine sahiptir.X
8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında hayat boyu öğrenme bilincine sahip olarak, buna göre ihtiyaç duyduğu eğitimi belirleyebilme ve kendi kendine öğrenme yeteneğine sahiptir.
9
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
10
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.X
11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
12
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.X
13
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
15
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
16
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
17
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
18
Kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu Tıbbi bilgi belge ve raporları hazırlama, dosyalama, arşivleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
19
Milli değerlere saygılıdır ve ayrıca Atatürk ilkeleri ile inkılap tarihimiz hakkında bilgi sahibidir.
20
Türkçe’ yi kurallarına uygun olarak konuşur ve yazar.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Selcen Babaoğlu AYDAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/selcen.aydas)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcenb@gmail.com)