GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİGORTACILIKTA PAZARLAMA VE SATIŞ TEKNİKLERİ/SGR-307
Dersin Adı: SİGORTACILIKTA PAZARLAMA VE SATIŞ TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/aybala
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aybala@gazi.edu.tr, aybalaaksoy13@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sigortacılık ve pazarlama ilişkisini kurabilmeyi,
Sigorta pazarının özelliklerini öğrenmeyi,
Sigortacılıkta pazarlama planlamasını,
Sigortacılıkta hedef pazar seçimini yapabilmeyi,
Sigortacılık hizmetlerinde pazarlama karmasını,
Sigortacılıkta pazarlama karmasının unsurlarından hizmet kavramını,
Sigortacılıkta pazarlama karmasının unsurlarından fiyat
Sigortacılıkta pazarlamada karmasının unsurlarından dağıtım,
Sigortacılıkta pazarlama karmasının unsurlarından tutundurma kavramlarını öğrenmeyi
Müşterilerle İletişim ve Müşteri Kazanma ve Tutma tekniklerini kavramanızı sağlar
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sigortacılık ve pazarlama ilişkisi
2. Hafta  Sigortacılıkta Hedef Pazar Seçimi
3. Hafta  Sigortacılıkta pazarlama karması- Hizmet
4. Hafta  Sigortacılıkta pazarlama karması- Hizmet devamı
5. Hafta  Sigortacılıkta pazarlama karması- Fiyatlama
6. Hafta  Sigortacılıkta pazarlama karması- Dağıtım
7. Hafta  Sigortacılıkta pazarlama karması- Tutundurma
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sigortacılıkta pazarlama karması- Tutundurma devam
10. Hafta  Müşterilerle İletişim
11. Hafta  Müşteri Kazanma ve Tutma
12. Hafta  Müşteri Kazanma ve Tutma
13. Hafta  Müşteri Kazanma ve Tutma
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Muhittin Karabulut ( 1988). Sigorta Pazarlaması, İ.Ü İşletme Fakültesi Fayın No: 196, İstanbul. Ünsal Elbeyli (2001). Sigorta ve Sigorta Pazarlaması, 2.baskı, İstanbul. Selim Yazıcı, Serhat Yanık (2002). Elektronik Sigortacılık, DER yayınları, İstanbul. Öztürk, Aziz ve Güven, Ömer Faruk (2014). Bankacılıkta ve Sigortacılıkta Pazarlama, İstanbul. Odabaşı, Yavuz ( 2015). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM)Aura Kitaplığı, 9.basım, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  ANLATIM
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematiksel ve grafiksel araçları sigortacılık alanında kullanabilme becerisi.
2
Sigortacılık alanı ile ilgili temel kavram ve varsayımları anlama becerisiX
3
Ekonomik ve finansal verilerin analiz edilmesi ve modellenmesi için gerekli olan yöntemleri, teknikleri ve araçları sağlayabilmek ve elde edilen sonuçları değerlendirebilmek
4
Ekonomide yer alan piyasaların yapısını ve özelliklerini tanımlayabilmek.X
5
Ekonomik ve finansal değişkenler arasındaki ilişkiler üzerinde tahminleme yapabilmek.
6
Güncel ekonomik olayları kavrayarak, analiz edebilmek ve yorum yapabilmek.X
7
Sigortacılık sektörü üzerine yorum yapabilmek.X
8
Ekonomik, finansal ve muhasebe verilerinden yararlanıp sigorta işletmeleri ve sigorta sektörünü analiz edebilmek.
9
Sosyal/toplumsal problemlere duyarlı çözümler üretebilme becerisiX
10
Disiplinlerarası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırılması