GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PARA BANKA/BNK- 308
Dersin Adı: PARA BANKA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Afşin ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/afsinsahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  afsinsahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Para ve banka konularında temel kavramlarının öğrenilmesi
Teorik ve pratik parasal konuların bütünleştirilmesi
Hukuk açısından parasal ekonominin ilişkilendirilebilmesi
Para politikası ile ilgili kuruluşların görev ve yetkilerinin öğrenilmesi
Para kavramının ekonomide yerinin görülebilmesi
Bankacılık sisteminin işleyişinin kavranması
Hukuksal kavramların bankacılık sektörü açısından öneminin anlaşılması
Makro iktisadi konular içinde parasal ekonominin yerinin görülmesi
İş hayatında kullanılan temel finansal ve parasal kavramların öğrenilmesi
Türkiye ekonomisinde para politikası uygulamalarının anlaşılması
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş (Mishkin, 2011, Bölüm 1-2) Paranın tanımı ve işlevleri (Mishkin, 2011 Bölüm 3) Para Arzı kavramları (Mishkin, 2011, Bölüm 14) Para arzı tanımlar
2. Hafta  Faiz Oranlarının Davranışı (Mishkin, Bölüm 5) Para Arzı Yararım Süreci (Mishkin, Bölüm 13) Para Arzının Belirleyicileri (Mishkin, Bölüm 14)
3. Hafta  Para Politikasının Araçları (Mishkin, Bölüm 15) Türkiye'de Yeni Para Politikası Uygulamaları: Zorunlu Karşılık Oranı ve Faiz Koridoru Para Politikası
4. Hafta  Para Talebi Teorileri (Dadkhah, 2009) (Serletis, 2009) (Mishkin, 2011, Ünite 19). Klasik Para Talebi Teorileri Keynesyen Para Talebi Teorileri
5. Hafta  Mal ve Para Piyasalarında Eşanlı Denge: IS-LM Modeli (Mishkin, Bölüm 20)
6. Hafta  Para Politikasının Etkinliğinin IS-LM Modeli ile İncelenmesi (Mishkin, Bölüm 21)
7. Hafta  Toplam Talep-Toplam Arz Modeli (Mishkin, 2011, Bölüm 22)
8. Hafta  Para Politikasının Aktarım Mekanizması (Mishkin, 2011, Bölüm 23)
9. Hafta  Enflasyonu Önleme Politikaları (Mishkin, 2011, Bölüm 24)
10. Hafta  Ekonomide Beklenti Kavramı (Mishkin, 2011, Ünite 25) Geçmişe Dönük Beklentiler Rasyonel Beklentiler Teorisi
11. Hafta  Merkez Bankası Bilançosu Banka Bilançoları Merkez Bankası ve Bankalar Bilançosu İlişkisi
12. Hafta  Dışa Açık Ekonomi ve Para Politikasının Etkinliği (Arslan, 2009, Bölüm 14)
13. Hafta  Para Politikası Uygulamalarında Koordinasyon (Arslan, Bölüm 15)
14. Hafta  Finansal Kriz ile İlgili Temel Teoriler (Özatay, Bölüm 16) Türkiye'de Ekonomik Krizler (Özatay, Bölüm 17)
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Frederic S. Mishkin (2011). Para, Bankacılık ve Finansal Piyasalar, 8. Baskıdan Çeviri, Akademi Yayıncılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematiksel ve grafiksel araçları bankacılık alanında kullanabilme becerisi.X
2
Bankacılık alanı ile ilgili temel kavram ve varsayımları anlama becerisiX
3
Ekonomik ve finansal verilerin analiz edilmesi ve modellenmesi için gerekli olan yöntemleri, teknikleri ve araçları sağlayabilmek ve elde edilen sonuçları değerlendirebilmekX
4
Ekonomide yer alan piyasaların yapısını ve özelliklerini tanımlayabilmek.X
5
Ekonomik ve finansal değişkenler arasındaki ilişkiler üzerinde tahminleme yapabilmek.X
6
Güncel ekonomik olayları kavrayarak, analiz edebilmek ve yorum yapabilmek.X
7
Bankacılık sektörü üzerine yorum yapabilmek.X
8
Ekonomik, finansal ve muhasebe verilerinden yararlanıp bankaları ve bankacılık sektörünü analiz edebilmek.X
9
Sosyal/toplumsal problemlere duyarlı çözümler üretebilme becerisiX
10
Disiplinlerarası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırılmasıX