GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OLASILIK VE İSTATİSTİK II/SGR-204
Dersin Adı: OLASILIK VE İSTATİSTİK II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Hülya OLMUŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hulya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hulya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler bu ders sayesinde verilere ilişkin nokta ve aralık tahminlerini hesaplayarak yorumlayabilir.
Hipotez testlerinin nasıl kullanılacağını bilir, tek kitle parametrelerine (ortalamaya, varyansa ve oranlarına) ilişkin hipotezleri kurarak, uygun tes
İki kitlenin parametrelerine (ortalamaları, varyansları ve oranlarına) ilişkin hipotezleri kurarak, uygun testleri kullanır ve yorumları yapabilir.
İki kitle farklarına ilişkin güven aralıkları bulup yorumlayabilir.
Tek yönlü varyans analizi kullanarak grupları karşılaştırabilir ve gruplarda fark varsa farklı olan grubu bulabilir.
Verilere ilişkin ilişki katsayısı ve basit doğrusal regresyon modeli katsayıları bulabilir ve yorumlayabilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Örneklem teorisi
2. Hafta  İstatistiksel tahmin teorisi
3. Hafta  İstatistiksel karar alma teorisi
4. Hafta  Hipotez testleri
5. Hafta  Küçük örnekleme teorisi
6. Hafta  Küçük örnekleme teorisi
7. Hafta  Küçük örnekleme teorisi
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Ki-kare testi
10. Hafta  Varyans çözümlemesi
11. Hafta  Regresyon ve korelasyon analizi
12. Hafta  Regresyon ve korelasyon analizi
13. Hafta  Zaman serileri analizi
14. Hafta  Zaman serileri analizi
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bakır M. A. ve Aydın C. İstatistik, Temel İstatistik Konuları, Nobel Yayın Dağıtım, 2006. A. Esin ve M. Ekni, İstatistik, Gazi Kitabevi, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
2
10
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematiksel ve grafiksel araçları bankacılık alanında kullanabilme becerisi.X
2
Bankacılık alanı ile ilgili temel kavram ve varsayımları anlama becerisiX
3
Ekonomik ve finansal verilerin analiz edilmesi ve modellenmesi için gerekli olan yöntemleri, teknikleri ve araçları sağlayabilmek ve elde edilen sonuçları değerlendirebilmekX
4
Ekonomide yer alan piyasaların yapısını ve özelliklerini tanımlayabilmek.X
5
Ekonomik ve finansal değişkenler arasındaki ilişkiler üzerinde tahminleme yapabilmek.X
6
Güncel ekonomik olayları kavrayarak, analiz edebilmek ve yorum yapabilmek.X
7
Bankacılık sektörü üzerine yorum yapabilmek.X
8
Ekonomik, finansal ve muhasebe verilerinden yararlanıp bankaları ve bankacılık sektörünü analiz edebilmek.X
9
Sosyal/toplumsal problemlere duyarlı çözümler üretebilme becerisiX
10
Disiplinlerarası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırılmasıX