GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  UZEF
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar.
Islahat/İnkılap/İhtilal kavramlarını açıklar.
Kuvayı Milliye kavramını betimler ve Cumhuriyet/Demokrasi kavramlarını açıklar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerini okutmanın amacı, İhtilal ve İnkılap kavramları, Atatürk'ün Türk İnkılabı hakkındaki görüşleri
2. Hafta  Osmanlı Devleti'nin Yıkılışını Sağlayan İç ve Dış Sebepler, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Meşrutiyet Dönemi Fikir Hareketleri.
3. Hafta  Trablusgarp, Balkan, I. Dünya Savaşları ve Mondros Ateşkes Antlaşması
4. Hafta  İşgaller Karşısında Memleketin Durumu, Yararlı ve Zararlı Cemiyetler
5. Hafta  Milli Mücadele, Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri.
6. Hafta  Amasya Görüşmeleri, Sivas Komutanlar Toplantısı
7. Hafta  İlk TBMM'nin Açılması ve Çalışmaları, Meclisin Yapısı, İç İsyanlar, Nedenleri ve Sonuçları.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Türk- Sovyet İlişkileri, Doğu Cephesi, Moskova ve Kars Antlaşmaları
10. Hafta  Ermeni Meselesi, Türk- Ermeni Savaşı ve Gümrü Antlaşması
11. Hafta  Güney Cephesi- Ankara İtilafnamesi, Batı Cephesi- I. İnönü, Londra Konferansı, II. İnönü, Eskişehir- Kütahya Savaşları.
12. Hafta  Sakarya Muharebesi, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi
13. Hafta  Lozan Antlaşması, Lozan Görüşmeleri Öncesinde Yaşanan Sorunlar
14. Hafta  Lozan Antlaşması Kararları ve Bu Kararların Misak-ı Milli Açısından Değerlendirilmesi
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematiksel ve grafiksel araçları bankacılık alanında kullanabilme becerisi.
2
Bankacılık alanı ile ilgili temel kavram ve varsayımları anlama becerisi
3
Ekonomik ve finansal verilerin analiz edilmesi ve modellenmesi için gerekli olan yöntemleri, teknikleri ve araçları sağlayabilmek ve elde edilen sonuçları değerlendirebilmek
4
Ekonomide yer alan piyasaların yapısını ve özelliklerini tanımlayabilmek.
5
Ekonomik ve finansal değişkenler arasındaki ilişkiler üzerinde tahminleme yapabilmek.
6
Güncel ekonomik olayları kavrayarak, analiz edebilmek ve yorum yapabilmek.
7
Bankacılık sektörü üzerine yorum yapabilmek.
8
Ekonomik, finansal ve muhasebe verilerinden yararlanıp bankaları ve bankacılık sektörünü analiz edebilmek.
9
Sosyal/toplumsal problemlere duyarlı çözümler üretebilme becerisiX
10
Disiplinlerarası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırılmasıX