GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FOTOĞRAFÇILIK/SOS1014
Dersin Adı: FOTOĞRAFÇILIK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ---
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Araştırma ve incelemeye yöneltme
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenme.
Kendini daima geliştirme çabasında olma.
Temel kompozisyon gibi konularda bilgilenmesini ve pratik yapmalarını sağlamaktır
Pozlandırma kontrolünü sağlamak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fotoğrafın Tarihçesi
2. Hafta  Fotoğraf Makineleri
3. Hafta  Objektifler
4. Hafta  Diyafram değerlerinin fotoğrafa etkisi
5. Hafta  Enstantane değerlerinin fotoğrafa etkisi
6. Hafta  Pozlandırma kontrolünü sağlamak
7. Hafta  Pozlandırma kontrolünü sağlamak
8. Hafta  ASA/ISO değerinin fotoğrafa etkileri
9. Hafta  Işık kaynaklarının türleri ve özellikleri
10. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
11. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
12. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
13. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
14. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
15. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fotoğrafa Başlarken, Levend Kılıç, Dost Kitabevi 2002 Fotoğraf Teknik Okumaları, Faruk Akbaş - Emre İkizler, Om Yayınevi,2003 Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, John Hedgecoe, Remzi Kitabevi,1990 A’dan Z’ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say, 2007 Fotoğraf Sanatı, Richard Greenhill, Remzi Kitabevi,2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX