GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ II/TAR4024
Dersin Adı: SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hüsnü Yücekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/husnuyucekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
On altıncı ve yirminci yüzyıllar arasında, siyasal düşünce tarihi kapsamında önde gelen siyasal düşünürlerin eserleri, eserlerinde ele aldıkları temel
Temel hak ve özgürlüklerin ihlal edilemezliği, sivil toplum, kamusal çıkar gibi modern siyasal dinamikler açısından belirleyici olguların düşünsel kök
Güncel siyasal olgular ve meseleler hakkında, bilgi temelli, eleştirel ve rasyonel argümanlar geliştirebilecek düzeye gelir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Tanıtımı, Kaynaklar Hakkında Bilgi ve Derse Giriş
2. Hafta  Mezopotamya Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
3. Hafta  Mezopotamya ve Anadolu Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
4. Hafta  Anadolu Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
5. Hafta  Türk Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
6. Hafta  Türk Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
7. Hafta  Mısır Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Mısır Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
10. Hafta  Çin Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
11. Hafta  Çin Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
12. Hafta  Hint Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
13. Hafta  Hint Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
14. Hafta  Yunan Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
15. Hafta  Yunan Uygarlığında Siyasi Düşünce ve Onu Oluşturan Unsurlar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Orhan Türkdoğan, Türk Tarihinin Sosyolojisi, İstanbul 2003 Orhan Türkdoğan, Türk Toplum Sistemi ve Yapısal Sorunları, İstanbul 2011 Sadettin Gömeç, Türk Kültürünün Ana Hatları, Ankara 2006 Alaeddin Şenel, Siyasal Düşünceler Tarihi, Ankara 2011 Alaeddin Şenel, İnsanlık Tarihi/Kemirgenlerden Sömürgenlere, Ankara 2009 Alaeddin Şenel, İlk Topluluktan Uygar Topluma, Ankara 1995 Barrington Moore Jr., Diktatörlüğün ve Demokrasinin Toplumsal Kökenleri, çev. Şirin Tekeli-Alaeddin Şenel, Ankara 1989 Aristoteles, Atinalıların Devleti, çev. Turan Erdem, İstanbul 2012
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX