GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AMERİKA TARİHİ/TAR4012
Dersin Adı: AMERİKA TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. BAHATTİN DEMİRTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/bdemirtas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Amerika tarihi ile ilgili temel verileri kazanabilme








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Amerika ve mit Amerikalılığın gelişmesinde Amerika’da ilk Kolonilerin kurulması ve kıtaya gelen ilk göçmenler; kültür ve siyaset.
2. Hafta  Kıtada savaş; Fransızlarla savaş ve bağımsızlık yolunda devrim savaşı.
3. Hafta  Demokrasi yolunda savaşlar ve bağımsızlık zaferi.
4. Hafta  Anayasal bir devlet düzenine geçiş ve hükümetin örgütlenmesi
5. Hafta  Amerikan ulusal birliğinin yükselişi ve tamamlanışı
6. Hafta  Monreo doktrini ve dış politikadaki değişim ekseninde Amerikan rüyası sorgusu
7. Hafta  Güney Amerika ile savaş ve göçmenlerin dramı
8. Hafta  Vize imtihanı
9. Hafta  Bağımsızlık yolunda kölelik ve Lincoln’ün başkan seçilmesi ekseninde değişim.
10. Hafta  Modern Amerika’nın doğuşu; endüstri egemenliği, eritme potası kavramında ve sınıflar farklılıklar
11. Hafta  I. Dünya Savaşı’nda roosevelt gölgesi ve Amerika’nın tarafsızlığı yorumu
12. Hafta  İki savaş arası büyük ekonomik kriz ve değişen dünya şartlarına Amerikan yorumu
13. Hafta  II. Dünya Savaşı ve Yeni Düzen (New Deal)
14. Hafta  II. Dünya Savaşı ve Avrupa’da zafer sonrası Amerika’da ve Avrpa’da ne değişti? Karşılaştırmalı bir sorgulama.
15. Hafta  II. Dünya Savaşı ve Avrupa’da zafer sonrası Amerika’da ve Avrpa’da ne değişti? Karşılaştırmalı bir sorgulama.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Steven Endsley, Amerikan Tarihinin Ana Hatları, California Berkeley. 2) Allan Nevins, Henry Steel Commager, ABD Tarihi, DoğuBatı Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX