GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİH YAZICILIĞI-II/TAR3024
Dersin Adı: TARİH YAZICILIĞI-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Bahattin Demirtaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bdemirtas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Modern tarih yazıcılığının öncülerini tanıyacak.
XX. Yüzyılda tarihçilik alanındaki gelişmeleri kavrayacak
Annalles ekolü ve etkilerini tahlil edebilecek
Post-modern tarih yazımı ve etkilerini açıklayabilecektir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Tarih Yazıcılığına Genel Bir Bakış
3. Hafta  Tarih Yazıcılığının Türlerinin İncelenmesi-I
4. Hafta  Tarih Yazıcılığının Türlerinin İncelenmesi-II
5. Hafta  Tarih Yazıcılığının Türlerinin İncelenmesi-III
6. Hafta  Kaynakların Kullanımı-I
7. Hafta  Kaynakların Kullanımı-II
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Tarihte Zaman ve Mekân Anlayışı-I
10. Hafta  Tarihte Zaman ve Mekân Anlayışı-II
11. Hafta  Tarihte Tenkit Anlayışı-I
12. Hafta  Tarihte Tenkit Anlayışı-II
13. Hafta  İlmî Tarih Anlayışı-I
14. Hafta  İlmî Tarih Anlayışı-II
15. Hafta  İlmî Fikir Akımları ve Tarihçilik
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Tosh, John, (1997)Tarihin Peşinde, İstanbul. 2) Evans, R.J., (1999)Tarihin Savunusu, Ankara. 3) Burke, Peter, (2005)Tarih ve Toplumsal Kuram, İstanbul. 4) Iggers, G.G.,(2000) Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX