GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI MODERNLEŞME TARİHİ-II/TAR3020
Dersin Adı: OSMANLI MODERNLEŞME TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hüsnü Yücekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/husnuyucekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketlerinin olumlu ve olumsuz yönleri açısından eleştiri kazanımını sağlamak
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş aşamasına giden süreci değerlendirmek.
Sosyal yapıların neden ve nasıl değiştiğini yorumlamak
Türk modernleşme sürecini doğru analiz etmek
Türk modernleşmesinin öncüleri hakkında bilgi sahibi olmak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modernizm, sekularizm, batılılaşma ve çağdaşlaşma kavramlarını tanıma
2. Hafta  Osmanlı Devleti’nde modernleşme hareketleri (Lale Devri, I. Mahmut, III. Mustafa ve I. Abdülhamit Dönemleri)
3. Hafta  III. Selim Dönemi ve Nizâm-ı Cedit; II. Mahmut Dönemi ve yenileşme çabaları
4. Hafta  Tanzimat Dönemi (Tanzimat ve Islahat Fermanları)
5. Hafta  I. Meşrutiyet – II. Abdülhamit Dönemi
6. Hafta  II. Meşrutiyet - İttihat ve Terakki Dönemi
7. Hafta  Cumhuriyet Dönemi’nde modernleşme hareketleri (siyasi, sosyal ve ekonomik alanda yapılan inkılâplar ve yenilikler)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Cumhuriyet Dönemi’nde modernleşme hareketleri (siyasi, sosyal ve ekonomik alanda yapılan inkılâplar ve yenilikler)
10. Hafta  Eğitim, hukuk ve kültür alanında yapılan inkılâplar ve yenilikler.
11. Hafta  Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemlerinde modernleşmenin öncüleri ( Namık Kemal, Şinasi, Ali Suavi )
12. Hafta  Ahmet Cevdet Paşa, Rıza Tevfik, Abdullah Cevdet
13. Hafta  Ziya Gökalp
14. Hafta  Şerif Mardin
15. Hafta  Niyazi Berkes
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bernard Lewis – Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara-1988 Enver Ziya Karal - Osmanlı Tarihi, 5.6.7.8. ciltler, Ankara 1970 Niyazi Berkes - Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul-2002
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX