GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARİHİ-I/TAR3015
Dersin Adı: OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hüsnü Yücekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/husnuyucekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kaynak ile bilgi arasındaki temel bağı kurar. Kaynağın bilgi açısından nasıl bir değer taşıdığını kavrar.
Klasik çağda Osmanlı Devleti tarihi kaynaklarını kavrar
Kaynakların çeşitlerini ve bu farklı türlerin hangi alanlarda kullanılabileceğini belirler
Osmanlı tarih yazıcılığının gelişimini somut örneklerle gösterir
Türk ve Dünya tarihlerine ait her türlü eserin incelenme, faydalanma ve mevcut bilgilere yeni bilgiler katma yönünden taşıdıkları değerleri bizzat ese
Osmanlı tarihi kaynakları ile Avrupa ve Asya tarihi kaynakları arasında ne gibi benzerlikler ve farklılıkların bulunduğunu gösterir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı tarihinin dönemlendirilmesi ve Osmanlı Devletinin kökleri.
2. Hafta  Sınır beyliğinden İmparatorluğa geçiş (1300-1402)
3. Hafta  Fetret dönemi ve toparlanış (1402-1413)
4. Hafta  Osmanlı Devletinin dünya gücü oluşu (1526-1596)
5. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunun gerilemesi.
6. Hafta  Osmanlı hanedanının oluşumu ve tahta çıkış sistemi.
7. Hafta  Osmanlıda devlet kavramı ve Sınıf sistemi.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Osmanlı Devletinde Hukuk sistemi.
10. Hafta  Osmanlının saray sistemi.
11. Hafta  Osmanlı devletinde Merkezi yönetim.
12. Hafta  Osmanlı Devletinde Eyalet yönetimi ve Tımar sistemi.
13. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda kent, Lonca, ve Tüccarlar.
14. Hafta  Osmanlı Devletinde eğitim, öğretim, din ve kültür.
15. Hafta  Osmanlı Devletinde eğitim, öğretim, din ve kültür.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İNALCIK, Halil. Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi I, (İstanbul: Eren, 2004) __________. Devlet-i Aliyye, Osmanlı devleti üzerine Araştırmalar, (İstanbul: TİB Kültür Yayınları, 2009) _________. Osmanlı İmparatorluğu Toplum ve Ekonomi, (İstanbul: Eren, 1996)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX