GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
20. YÜZYIL DÜNYA TARİHİ (1900-2000)/TAR4003
Dersin Adı: 20. YÜZYIL DÜNYA TARİHİ (1900-2000)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Bahattin Demirtaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/bdemirtas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
I. Dünya Savaşı’ndan 1945’e kadar geçen dönemde, dünyadaki, çeşitli siyasi, sosyal, bilimsel, kültürel, diplomatik ve askeri gelişmelere ilişkin bilgi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  I. Dünya Savaşının sebep ve sonuçları
2. Hafta  1929–30 Dünya ekonomik Buhranı; 20.yüzyılda Asya dünyasının durumu
3. Hafta  Batı üstünlüğüne karşı İslam dünyası; Türkiye Cumhuriyeti ve dünya (Avrupa, Ortadoğu, Sovyetler Birliği ve ABD)
4. Hafta  Modern Türkiye’nin gelişimi
5. Hafta  İki savaş arası dönem
6. Hafta  II. Dünya Savaşının sebepleri; II. Dünya Savaşında Türkiye ve İlişkileri
7. Hafta  II. Dünya Savaşının sonuçları; II. Dünya Savaşının sonrası yeni düzen çalışmaları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  II. Dünya Savaşı’nın Sona Ermesi; Konferanslar
10. Hafta  II. Dünya Savaşı sonrası yeni düzen
11. Hafta  İki kutuplu dünya ve soğuk savaş
12. Hafta  Bağlantısızlık ve bağlantısız devletler
13. Hafta  Yumuşama dönemi ve yumuşama dönemi çatışmaları
14. Hafta  XX. yüzyılda İran; XX. yüzyılda Afganistan; XX. yüzyılda Balkanlar
15. Hafta  Sovyetler Birliği’nin dağılması ve sonuçları; Avrupa Birliği; XX. yüzyıl dünya tarihinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Bayur, Y. H., Hindistan Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1950. 2. Armaoğlu, F., 19. Yüzyıl Siyasî Tarihi, TTk, Ankara, 1999. 3. Ateş, T., Siyasal Tarih, Der Yay., İstanbul, 1999. 4. Burçak, S., Siyasi tarih Ders Notları, Ankara, 1984. 5. Brockelman, C., İslam Ulusları ve Devletleri Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1992.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  ---
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX