GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
BİLİMSEL MUHAKEME TEKNİKLERİ/SOS1003 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğr. Gör. Dr. İbrahim YUKSEL | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahimyuksel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel muhakemenin önemi hakkında bilgi sahibi olur. Bilimsel muhakeme bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
Bilimsel muhakeme ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir. Bilimsel muhakemeye ilişkin literatürü, güncel proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında kullanır. Bilimsel muhakemeyi ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alır. Değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. Kombinezyonel düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. Olasılıklı düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır Hipotetik düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. Korelasyonel düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. Orantısal düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adey, P. S., Shayer, M. and Yates, C. (1989). Thinking Science: Student and Teachers’ Materials for the CASE Intervention. (London: Nelson (1st Edition)). Adey, P. and Shayer, M. (1994). Really Raising Standards: Cognitive Intervention and Academic Achievement. London: Routledge. Lawson, A.E., Clark, B., Cramer-Meldrum, E., Falconer, K.A., Sequist, J.M and. Kwon, Y. (2000). Development of scientific reasoning in college biology: Do two levels of general hypothesis- testing skills exist? Journal of Research in Science Teaching, 37(1), 81–101 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemi,Anlatım, Soru-Yanıt | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YOK | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|