GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI TARİHİ I(1300-1453)/TAR2003
Dersin Adı: OSMANLI TARİHİ I(1300-1453)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okt. Dr. Arif Sarı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/arif.sari
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, kuruluş dönemi Osmanlı siyasi tarihini (1300-1453) ve Osmanlı siyasi tarihinin dâhilî ve hâricî dinamiklerini öğrenirler.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders İçeriği ve Başlıca kaynaklar.
2. Hafta  Arkaplan: Türklerin kökeni, Anadolu Sultanlığı, Bizans İmparatorluğu.
3. Hafta  Osman Gazi (1299/1302-1324). Hayat Hikâyesi. Askeri başarılar
4. Hafta  Osman I (1299/1302-1324). Biography. Military achievements
5. Hafta  Osman Gazi. Osmanlı Beylği’nin Zuhuru. İdari düzenlemeler.
6. Hafta  Orhan Gazi (1324-1362). Hayat Hikâyesi. Pelekanon Savaşı (1329). Fetihler: Bursa, İznik, İzmit vs.
7. Hafta  Orhan Gazi. Rumeli’de Faaliyetler. İdari düzenlemeler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  1. Murad (1362-1389). Hayat Hikâyesi. Askeri Başarılar. Rumelide Faaliyetler.
10. Hafta  1. Murad. Sırp Sındığı Savaşı. Kosova Savaşı (1). İdari Düzenlemeler.
11. Hafta  1. Bayezid (Yıldırım) (1389-1402). Hayat Hikâyesi. Türk Beylikleriyle Mücadele. İstanbul Kuşatması. Niğbolu Savaşı.
12. Hafta  1. Bayezid (Yıldırım). Ankara Savaşı. Fetret Devri/Hanedan Mücadelesi (1402-1413)
13. Hafta  1. Mehmed (Çelebi) (1413-1421). Hayat Hikâyesi. Anadolu ve Rumelide Faaliyetler. Şeyh Bedreddin İsyanı.
14. Hafta  2. Murad, (1421-1444,1446-1451). Hayat Hikâyesi. Anadolu Beylikleriyle Mücadele.
15. Hafta  2. Murad. Rumelide Faaliyetler. Segedin Antlaşması. Varna Savaşı.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akdağ, Mustafa; Türkiye’nin İktisadî ve İctimaî Tarihi, C.: I. İstanbul 1979. Barkan, Ömer Lütfi; Türkiye’de Toprak Meselesi (Toplu Eserler 1), İstanbul 1980. Cahen, Claude; Osmanlılardan Önce Anadolu, (Çeviri: Erol Üyepazarcı), İstanbul 2002 (2. Baskı). Gibbons, Herbert Adams; Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu, (Osmanlıca’dan aktaran: Hüseyin Dağ-İngilizce Çeviri: Bülent Arı), Ankara 1998. İbn Battuta, İbn Battuta Seyahatnamesi, C.: I (Çeviri, İnceleme ve Notlar: A. Sait Aykut), İstanbul 2004 (3. baskı). İnalcık, Halil; Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve İnkişaf Devrinde, Türkiye’nin İktisadî Vaziyeti, Üzerinde Bir Tetkik Münasebetiyle, Osmanlı İmparatorluğu, Toplum ve Ekonomi, İstanbul 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX