GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
20. YÜZYIL TÜRK DÜNYASI TARİHİ-I/TAR4027
Dersin Adı: 20. YÜZYIL TÜRK DÜNYASI TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. BAHATTİN DEMİRTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/bdemirtas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
XVII. yüzyıldan itibaren Türk Dünyası’nın genel durumu hakkında bilgi verilmesi Türk cumhuriyetleri ve topluluklarının siyasî, askerî, ekonomik








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tarihte Azerbaycan
2. Hafta  Günümüzde Azerbaycan
3. Hafta  Tarihte Kazakistan
4. Hafta  Günümüzde Kazakistan
5. Hafta  Tarihte Kırgızlar
6. Hafta  Günümüzde Kırgızlar
7. Hafta  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Tarihte Özbekistan
10. Hafta  Günümüzde Özbekistan
11. Hafta  Tarihte Türkmenistan
12. Hafta  Günümüzde Türkmenistan
13. Hafta  Türk Toplulukları (Altay Türkleri, Başkurtlar, Batı Trakya Türkleri, Bulgaristan Türkleri, Çuvaş Türkleri, Doğu Türkistan Türkleri, Hakas Türkleri,
14. Hafta  Türk Toplulukları (Karaçay, Kazan, Kırım, Kök-Oğuz, Kumuk, Nogay, Saha,Suriye ve Tuva Türkleri)
15. Hafta  Türk Toplulukları (Karaçay, Kazan, Kırım, Kök-Oğuz, Kumuk, Nogay, Saha,Suriye ve Tuva Türkleri)
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Akçura, Y., Yeni Türk Devletinin Öncüleri, Ankara, 1981. 2. Baykara, H., Azerbaycan İstiklal Mücadelesi Tarihi, İstanbul, 1975. 3. Bayur, Y. H., XX. Yüzyılda Türklüğün Tarih ve Acun Siyasası Üzerindeki Etkileri, TTK Yay., Ankara, 1974. 4. Bıyıklıoğlu, T., Trakya’da Milli Mücadele, Ankara, 1955. 5. Caferoğlu, A., Türk Kavimleri, Ankara, 1983. 6. Caroe, O., Sovyet İmparatorluğu: Sömürülen Topraklar-II, (çev.) Z. Yüksel, İstanbul. 7. Cengiz, İ., Kızıl Çin İşgalindeki Doğu Türkistan, İstanbul, 1981. 8. Çakar, M., Türkistan Dramı, İstanbul, 1972. 9. Devlet, N., Çağdaş Türk Dünyası, İstanbul, 1989. 10. Devlet, N., İsmail Bey (Gaspıralı), Ankara, 1988. 11. Fehmi, H., A’dan Z’ye KKTC, İstanbul, 1992. Gökçe, C., Kafkasya
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX