GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
16.-19.YÜZYIL ORTA ASYA TÜRK TARİHİ-I/TAR4025
Dersin Adı: 16.-19.YÜZYIL ORTA ASYA TÜRK TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hüsnü Yücekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/husnuyucekaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
16. yy ve 19. yy arasında Orta Asya coğrafyasındaki gelişmeleri, Türk Dünyasını yakından tanır
Söz konusu bölgedeki siyasi ilişkileri ve gelişmeleri yorumlar







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  16-19. Yüzyıl Orta Asya Türk Tarihi II (TAR4026)
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  16. yy ve 19. yy Orta Asya Türk Tarihi ile ilgili kaynakların tanıtımı
2. Hafta  Kazan, Kasım, Astırhan gibi hanlıkların siyasi teşekkülleri ve ilişkileri
3. Hafta  Kazan, Kasım, Astırhan gibi hanlıkların siyasi teşekkülleri ve ilişkileri
4. Hafta  Kazan, Kasım, Astırhan gibi hanlıkların siyasi teşekkülleri ve ilişkileri
5. Hafta  Türkistan Türkleri, Hanlıkları Hakkında Genel Bilgi
6. Hafta  Özbek Hanlığı
7. Hafta  Buhara Hanlığı
8. Hafta  Hive Hanlığı
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Hokand Hanlığı
11. Hafta  Yeniçağ Boyunca Türk-Rus Münasebetleri
12. Hafta  Rusların İlerlemesi ve Hanlıklar Üzerindeki Etkisi
13. Hafta  Rusların İlerlemesi ve Hanlıklar Üzerindeki Etkisi
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Hayıt B. M., Türkistan Rusya ile Çin Arasında, İstanbul,1975. 2. Togan, Z. V., Bugünkü Türk İli (Türkistan) ve Yakın Tarihi, İstanbul, 1942 3. Togan, Z. V., Hatıralar, Türkistan ve Diğer Müslüman Doğu Türklerinin Millî Varlık ve Kültür Mücadeleleri, İstanbul, 1969. 4. Kurat, A. N., Türkiye ve İdil Boyu, Ankara, 1966. 5. Saray, M., Kazak Türkleri Tarihi, Ankara, 1992. 6. Saray, M., Rus İşgali Devrinde Osmanlı Devleti ile Türkistan Hanları Arasındaki Siyasî Münasebetler, 1775-1875, İstanbul, 1984.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX