GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI TARİHİ-II (1453-1600)/TAR2004
Dersin Adı: OSMANLI TARİHİ-II (1453-1600)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okt. Dr. Arif Sarı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/arif.sari
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, Osmanlı siyasi tarihini (1453-1606) ve Osmanlı siyasi tarihinin dâhili ve hârici dinamiklerini öğrenirler.
Öğrenciler, Osmanlı hâkimiyetinin doğuda ve batıda yayılmasını öğrenirler.
Öğrenciler Safeviler ve Memlükler ile ilişkileri öğrenirler.
Öğrenciler askeri faaliyetleri ve idari düzenlemeleri öğrenirler.
Öğrenciler, duraklamanın siyasi, sosyal, ekonomik ve askeri sebeplerini öğrenirler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders İçeriği ve Başlıca kaynaklar.
2. Hafta  2. Mehmed (Fatih) (1444-1446, 1451-1481). Hayat Hikâyesi. Şehzade Mehmed. Askeri Başarılar. İstanbul’un Fethi (Hazırlıklar, Kuşatma ve Savaş, Fethin S
3. Hafta  2. Mehmed. Anadolu’da Faaliyetler. Otlukbeli Savaşı. vs. İdari Düzenlemeler.
4. Hafta  2. Bayezid (1481-1512). Hayat Hikâyesi. Anadolu ve Rumelide Faaliyetler. Denizlerde Durum. Venediklilerle Savaş. Safaviler ve Şah İsmail.
5. Hafta  1. Selim (Yavuz) (1512-1520). Hayat Hikâyesi. Safeviler ve Memlukler.
6. Hafta  1. Selim. Askeri Başarılar. Çaldıran Savaşı. Mercidabık Savaşı. Ridaniye Savaşı.
7. Hafta  1. Süleyman (Kanuni, Muhteşem) (1520-1566). Hayat Hikâyesi. İsyanlar. Askeri Faaliyetler. Belgradın Fethi. Macaristan Seferleri. Mohaç Savaşı. vs.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  1. Süleyman. Askeri Faaliyetler. Rodos’un Fethi. Preveze Zaferi. Malta Seferi. vs. Kapitülasyon
10. Hafta  1. Süleyman. Safeviler ile İlişkiler. İdari Düzenlemeler.
11. Hafta  2. Selim (1566-1574). Hayat Hikâyesi. Denizlerde Durum. Kıbrıs'ın Fethi. İnebahtı Sav. vs. Kanal Proje.
12. Hafta  3. Murad (1574-1595). Hayat Hikâyesi. Safaviler ile İlişkiler. vs.
13. Hafta  3. Mehmed (1595-1603). Hayat Hikâyesi. Avust. ve Eflak Sefer. Haçova Zaferi. Safev ile İlişkiler.
14. Hafta  1. Ahmed (1603-1617). Hayat Hikâyesi. Safeviler ile İlişkiler. Celali İsyanları. Zitvatorok Ant.
15. Hafta  Duraklamanın politik, sosyal, ekonomik ve askeri sebepleri.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akdağ, Mustafa; Türkiye’nin İktisadî ve İctimaî Tarihi, C.: I, II, İstanbul 1979. Akdağ, Mustafa; Türk Halkının Dirlik ve Düzenlik Kavgası, Celali İsyanları, İstanbul 1995. Barkan, Ömer Lütfi; Türkiye’de Toprak Meselesi (Toplu Eserler 1), İstanbul 1980. Braudel, Fernand; Akdeniz ve Akdeniz Dünyası, C.: 1, (Tercüme eden: M. Ali Kılıçbay), İstanbul 1989. Evliya Çelebi, Seyahatname (Tam metin), Cilt: 2 (Sadeleştiren: Tevfik Temelkuran v.d.), İstanbul Tarihsiz, (Üçdal Neşriyat). Gökyay, Orhan Şaik; Evliya Çelebi Seyahatnamesi (Topkapı Sarayı Bağdat 304 Yazmasının Transkripsiyonu-Dizini), 3. Kitap, İstanbul 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX