GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK TARİHİNE GİRİŞ-II/TAR1008
Dersin Adı: TÜRK TARİHİNE GİRİŞ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okt. Dr. Ayşegül Altınova Şahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/aysegulaltinova
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Orta Asya’nın M.S. VII. yüzyılın ortalarından IX. yüzyılın ortalarına kadar olan İslamiyet Öncesi Türk tarihi hakkında temel bilgilere sahip olmak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk Tarihine Giriş - I (TAR1007)
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Göktürklerin Fetret Devri
2. Hafta  II.Göktürk (Kutluk) Devletinin Kuruluşu ve İlteriş Kağan. Devletin Güçlenmesi
3. Hafta  II.Göktürk Devletinin Yükselişi ve Yükselişin Mimarları (Bilge Kağan, Költegin ve Tonyukuk); II.Göktürk Devleti'nin Çöküşü
4. Hafta  Göktürklerin Devlet (İl), Hakimiyet ve Milliyet Anlayışı
5. Hafta  Orhun Uygur Devleti Dönemine Giriş, Uygur Adı ve Anlamı, Kaynaklarda yer alan Uygurlar hakkındaki Efsane-rivayetler.
6. Hafta  Uygur Devleti kurulmadan önceki Uygur Türkleri (M.Ö. IV.yüzyıl-M.S.745).
7. Hafta  Uygur Devleti, Uygur-Çin İlişkileri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bögü Kağan Dönemi ve Bozkır Türklerinin Maniheizmle tanışmaları, Uygur-Çin Ticari İlişkileri.
10. Hafta  Uygur Devletinde Hanedan soyunun değişmesi ve ondan sonra gelişen olaylar, Orhun Uygur Devletinin Çöküşü ve sebepleri.
11. Hafta  Uygur Devlet Teşkilatı (Uygur Devletinin düzeni, İdari Yapısı, Hükümdarlık Unvanları)
12. Hafta  Uygur Türk Kültürü
13. Hafta  Uygur Türk Kültürü
14. Hafta  Kırgız, Karluk ve Türgiş İlleri
15. Hafta  Dersin Özeti
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ling-hu, Te-feng,Chou-shu (Chou Hanedanlığı Yıllığı), Pekin, 1975, Wei-cheng, Sui-shu (Sui Hanedanlığı Yıllığı), Pekin,1994, Liu-hsü, ChiuT’ang-shu (Eski T’ang Tarihi)Pekin, 1995, TsuMa-Guang, Tzu-chihT’ung-chien(Halkı Yönetmenin Faydalı Örnekleri)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX