GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSLAM TARİHİ-II/TAR1010
Dersin Adı: İSLAM TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Bahattin Demirtaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bdemirtas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İslam tarih ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hz. Hasan ile Muaviye mücadelesi, Muviye’nin halifeliği ve Emevi devletinin kuruluşu
2. Hafta  Yezid b. Muaviye Devri (Futuhat-Kerbela Vakıası), Abdülmelik b. Mervan Devri, Emevilerin Orta Asya’da Futuhat Hareketleri
3. Hafta  Emeviler Devri Kuzey Afrika Futuhatı ve İspanya’nın Fethi
4. Hafta  Emeviler Devri İslam-Bizans Mücadelesi
5. Hafta  Emeviler devri dâhili olaylar, Emevilerin Çöküntü Dönemine Girişi
6. Hafta  Emevi Devletinin yıkılış sebepleri
7. Hafta  Abbasi İhtilali ve Abbasi Devletinin kuruluşu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Abbas ve Ebu Cafer Mansur Devirleri
10. Hafta  Harun Reşid Devri ve sonrasında Emin-Memun Mücadelesi
11. Hafta  Mutasım Devri ve Türk Unsurun Devlet kademelerinde görevlendirilmesi, devlet Kademelerinde Türk nüfuzunun artması
12. Hafta  İlk Müstakil Devletlerin ortaya çıkışı ve Abbasi devletinin parçalanması ve yıkılış sebepleri
13. Hafta  Abbasi Devleti Teşkilatı, Abbasilerde Fikri Uyanış İlim ve Kültür Çalışmaları
14. Hafta  Endülüs Emevi Devletinin Kuruluşu, Endülüs’te Tavaif-i Muluk ve Beni Ahmer Devleti
15. Hafta  Endülüs’te İslam Kültür ve Medeniyeti
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Cevdet Paşa, Kısas-ı Enbiya Peygamberler Tarihi, İstanbul 1962-1963. Algül, Hüseyin, İslam Tarih, I-IV, İst. 1986. Barthold, W. F. Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi,I-X Cilt., Ankara 1963. Çağatay, Neşet, İslam Öncesi Arap Tarihi ve Cahiliyye Çağı, Ankara 1982. Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, I-IV. Ciltler. İst. 1989. Hitti, P., Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi (Çev. S. Tuğ) İst. 1989. Hizmetli, Sabri, İslam Tarihi, İlk Dönem, Ankara 2011. Kazıcı, Ziya, İslam Müesseseleri Tarihi, İstanbul 1996. Köksal, Asım, İslam Tarihi, 1981-1984. Savaş, Hamdi, İslam Tarihi I-II, Kayseri 1995. Zeydan, Corci, İslam Medeniyeti Tarihi (Çev. Z. Megamiz), İst. 1328.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
1
11
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX