GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK TARİHİNE GİRİŞ-I/TAR1007
Dersin Adı: TÜRK TARİHİNE GİRİŞ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okt. Dr. Ayşegül Altınova Şahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/aysegulaltinova
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Orta Asya’nın M.Ö. yüzyıllardan M.S. VII. yüzyılın ortalarına kadar olan Türk Tarihi konusunda temel bilgilere sahip olmak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk Tarihine Giriş - II (TAR 1008)
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Tarihinin Özellikleri ve Önemi
2. Hafta  Türklerin Anayurdu ve Anayurtta Kurulan İlk Medeniyetler
3. Hafta  Türk Göçü ve Sebepleri, Türk Adı ve Anlamı, Türk Soyu Hakkında
4. Hafta  Sakalar, Ti ve Junglar, Onların Kurdukları Hâkimiyet.
5. Hafta  Asya’nın Etnik Durumu, Büyük Hun Devletinin Kuruluşu ve İlk Devirleri
6. Hafta  Batur Tanrıkut’un (Mete) Hun Tahtına Oturması ve Seferleri, Hunların Dış İlişkileri
7. Hafta  Büyük Hun Devletinin Duraklaması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Hunların İkinci Defa İkiye Bölünüşü
10. Hafta  Göktürk Tarihine Giriş
11. Hafta  Büyük Göktürk Kağanlığının Kuruluşu.
12. Hafta  I. Göktürk Kağanlığının Bölünüşü ve Sebepleri
13. Hafta  Doğu Göktürk Kağanlığı ve Akıbeti. Batı Göktürk Kağanlığı ve Akıbeti.
14. Hafta  I.Göktürk Kağanlığının Bölünüşü ve Çöküşünün Orhun Kitabelerindeki Aksi.
15. Hafta  Dersin Özeti
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  TsiMa,ch’ien, Shih-chih (Tarihi Hatıralar), Pekin, 1959, Uygurcası Urumçi, 1989, Pan-guo, Han-shu (Han Hanedanı Yıllığı),Pekin,1959, Uygurcası, Urumçi, 1994. Hun Hanedanlığı Tarihi Hsiung-nu(Hun) Monografisi, (Hazırlayanlar: A.Onat, S.Orsoy, K.Ercilasun)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX