GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ---
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yakın tarihimizdeki olayların kavranması,
Kurtuluş Savaşı ve bu savaşın hangi şartlarda kazanıldığının kavranması
Atatürk Dönemi Türk dış politikasının kavraması
Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavranması
Atatürk İlke ve İnkılaplarının millî birlik – beraberlik, ülke bütünlüğü ve çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma bakımından öneminin kavranması




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I dersini almış olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk İnkılâp Hareketleri
2. Hafta  Siyasî ve Hukukî alanlarda yapılan inkılâplar
3. Hafta  Eğitim - Kültür, Sosyal ve Ekonomik alanlarda yapılan inkılâplar
4. Hafta  Atatürk dönemi Türk dış politikası
5. Hafta  1923 – 1932 dönemi Türk dış politikası, 1932 – 1938 dönemi Türk dış politikası
6. Hafta  Atatürk ve Atatürkçülük, Atatürkçü düşünce sistemi
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Atatürk ve Cumhuriyetçilik
9. Hafta  Atatürk ve Milliyetçilik
10. Hafta  Atatürk ve Halkçılık
11. Hafta  Atatürk ve Devletçilik
12. Hafta  Atatürk ve Laiklik
13. Hafta  Atatürk ve İnkılâpçılık ve Bütünleyici ilkeler
14. Hafta  Atatürk’ten sonraki dönem
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Akyüz, Y.; Türk Kurtuluş Savaşı Ve Fransız Kamuoyu, Ankara 1988. 2. Atatürk’ün Söylev Ve Demeçleri, C. I-Iı-Iıı, Tite Yay., Ankara 1981. 3. Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999. 4. Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964. 5. Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990. 6. Baykal, B. S.;Heyet-İ Temsiliye Kararları, Ankara 1989. 7. Baykara, T. ; Türk Devrim Tarihi, Ankara 1980. 8. Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.Iıı, Ankara 1983. 9. Cebesoy, A. F.; Milli Mücadele Hatıraları, İstanbul 1953. 10. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. 11. Gökbilgin, T.; Milli Mücadele Başlarken, C.I, Ankara 1959. 12. Gül, M.; Türk İnkılap Tarihi, Ankara 1995. 13. Gürün, K.; Ermeni Dosyası, Ankara 1983. 14. Karal, E. Z.; Atatürk’ten Düşünceler, İstanbul 1986. 15. Kazım Karabekir; Enver Paşa Ve İttihat Terakki Erkanı, İstanbul 1967. 16. Kazım Karabekir; İstik
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
48
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmakX
2
Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve öneride bulunma yeteneği kazanmakX
3
Tarih metodolojisi kurallarına göre tarihi bir konu üzerinde bağımsız veya ortak çalışma becerisi kazanmakX
4
Farklı Coğrafyalarda cereyan etmiş tarihi olaylar hakkında karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapabilme becerisi kazanmakX
5
Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik v.s. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmakX
6
Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi kazanabilmekX
7
Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmakX
8
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak, günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmakX
9
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliğinin bilincine varmakX
10
Dünya tarihi ile milli tarih arasında paralellik kurma bilgi ve becerisine sahip olmakX
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğiyle birlikte eleştirel düşünebilme beceri ve yetisini geliştirmekX
12
Sosyal hayatın gereklerinin farkında olarak insanları harekete geçiren dinamikleri bulma, bireylerin toplum içindeki rollerini anlama becerisini kazanmaX