GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPORLU BİTKİLER/BIO2009
Dersin Adı: SPORLU BİTKİLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sistematiğin temel yasalarını ve Mycota aleminin sistematiğini kavramak
Likenleri de içine alan Mycota aleminin evrimsel gelişmişlikteki ve sistematikteki yerini kavramak
Çiçeksiz bitkilerden olan karayosunları ve eğreltilerin biyolojisine ait temel bilgileri edinmek
Çiçeksiz bitkilerden olan karayosunları ve eğreltilerin sistematiğini ve önemini kavramak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Örn: The mode of delivery of this course is Face to face
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sınıflandırma sistemleri, Canlılar alemi, Taksonominin tanımı, taksonomik kategoriler ve Tür Kavramı.
2. Hafta  Sistematigin tarihçesi, çiçeksiz bitkilerin bitkiler alemindeki yeri
3. Hafta  Algler ve genel özellikleri. Uygulama: İpliksi, tek hücreli, parankimatik ve koloni oluşturan alg örneklerinin gösterilmesi, Alglerin ekolojiler
4. Hafta  Chlorophyta (Yeşil Algler) bölümünün genel özellikleri. Uygulama: Pediastrum, Scenedesmus, Ulva, Enteromorpha, Cladophora ve Ulotrix
5. Hafta  Chlorophyta (Yeşil Algler) bölümünün sistematiği. Uygulama: Spirogyra, Acetabularia, Caulerp, Zygnema ve Closterium örneklerinin gösterilmesi
6. Hafta  Charophyta, Euglenophyta ve Dinophyta bölümlerinin genel özellikleri ve sistematiği
7. Hafta  Chytridiomycota ve Oomycota bölümlerinin genel özellikleri ve sistematiği. Zygomycota bölümünün genel özellikleri ve sistematiği
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Ascomycota bölümünün genel özellikleri ve sistematiği.
10. Hafta  Basidiomycota bölümünün genel özellikleri ve sistematiği.
11. Hafta  Lichenes (Likenler) bölümünün genel özellikleri ve sistematiği.
12. Hafta  Bryophyta (Karayosunları) bölümünün genel özellikleri ve sistematiği
13. Hafta  Bryophyta (Karayosunları) bölümünün genel özellikleri ve sistematiği
14. Hafta  Pteridophyta (Eğreltiler) bölümünün genel özellikleri
15. Hafta  Pteridophyta (Eğreltiler) bölümünün genel özellikleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Altuner, Z. 2009. Sistematik Botanik II Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
1
6
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX