GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL İMMÜNOLOJİ/BIO4022
Dersin Adı: TEMEL İMMÜNOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TEMEL İMMÜNOLOJ
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar‎
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Profesyonel ve bilimsel etik konularında bilgi sahibi olacaklardır.
Çeşitli kaynaklardan (makaleler, veri tabanları, ders kitapları ve ders notları) gelen bilgilerin sentezinin yapılabilmesi.
İmmünoloji ve ilgili alanlarda lisansüstü düzeyinde eğitim alabilmelerini, sanayi veya kamu kuruluşlarında iş bulabilmelerini ve yeni iş fırsatları bu
İnfeksiyöz veya immünite ilişkili durumların teşhisinde kullanılan immünolojik teknikler ile ilgili bilgi sahibi olur.
Bütünleştirici ve interaktif biçimde immünolojinin temel kavram, ilke ve teorilerinin irdelenmesi.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İmmün sistemdeki organ ve hücreler
2. Hafta  Non spesifik immünite
3. Hafta  Spesifik immün cevap
4. Hafta  Immünojen ve antijenler
5. Hafta  T-lenfositlerine antijen sunumu
6. Hafta  Sitotoksik T hücreleri ve doğal katil hücreleri, Yardımcı T hücreleri :İmmün cevabın aktivasyonu
7. Hafta  Immünglobulinler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  B lenfositleri ve immünglobulin üretimi
10. Hafta  Komplement, immünglobulinler ve patojenlerin tahribi
11. Hafta  İmmün cevabı kullanarak hastalıkları önleme
12. Hafta  Yeni immünizasyon stratejisi
13. Hafta  Allerji, hypersensitivite ve otoimmünite
14. Hafta  Süperantijenler
15. Hafta  Immunolojik tanı testleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Brock Biology of Microorganisms, Tenth Edition, Michael T. Madigan, John M. Martinko, Jack Parker Principles and cellular and molecular immunobiology
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX