GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİTKİ EMBRİYOLOJİSİ/BIO4021
Dersin Adı: BİTKİ EMBRİYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bitkilerde eşeyli ve eşeysiz üremeyi karşılaştırabilir
Bitki üreme organlarını, gamet oluşumunu, tozlaşma ve döllenme sürecin, embriyo ve endosperm oluşumunu tartışabilir







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bitkilerde ürüme tipleri, sporlulardan tohumlu bitkilere kadar gametofit-sporofit döl değişimin incelenmesi.
2. Hafta  Tohumlu bitkilerin karasal yaşama başarılı adaptasyonları,
3. Hafta  Gymnosperm ve Angiosperm çiçeğinin yapısı ve ayrıntılı karşılaştırılması. Anter gelişimi: Mikrosporogenesiz
4. Hafta  Mikrogametogenezis, mikrospor verimsizliğinin nedenleri ve polenlerin yaşama kabiliyetlerinin ölçülmesinde kullanılan teknikler.
5. Hafta  Pistil gelişimi: Ovül gelişimi ve tipleri, makrosporogenezis, makrogametogenezis ve embriyo kesesi gelişim tipleri.
6. Hafta  Megaspor tetratlarında fonksiyonel megaspor olarak farklılaşacağını belirleyen faktörler.
7. Hafta  Tozlaşma: Self-sterilite (Kendine kısırlık): Gametofitik ve sporofitik kendine kısırlık, Heterostili, Dikogami Herkogami.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tozlaşma (Allogami): Tozlaşma tipleri, Stigma ve stillusun yapı ve işlevi, tipleri, İn vitro polen çimlenmesi ve polen tüpü büyümesi.
10. Hafta  Gymnosperm - Angiospermlerde döllenme ve endosperma gelişim tipleri.
11. Hafta  Embriyo gelişimi: Embriyo gelişim tipleri, Monokotil ve dikotil embriyolarının karşılaştırılması.
12. Hafta  Apomiksis: Gametofitik ve sporofitik apomiksis.
13. Hafta  Tohum oluşumu, tipleri.
14. Hafta  Çimlenme.
15. Hafta  Embriyolojinin uygulama alanları ve gelecekteki önemi.
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Prof. Dr. Meral Ünal, 2009, Bitki Embriyolojisi (Angiosperm), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX