GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HAYVAN COĞRAFYASI/BIO4019
Dersin Adı: HAYVAN COĞRAFYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doc. Dr. Üzeyir ÇAĞLAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ucaglar‎
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ucaglar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiyedeki kara ve deniz zoocoğrafik bölgelerini öğrenir
Türkiye Faunasının kökeni ve jeolojik zamanlardaki durumunu kavrar







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı ve jeolojik devirler
2. Hafta  Jeolojik devirler
3. Hafta  Kıtaların ve kara parçalarının konumlanması ile ilgili görüşler
4. Hafta  Manyetik şemsiyedeki yırtılmalar, ve manyetik yağmurların canlıların çeşitlenmesine olan etkileri
5. Hafta  Kıtaların kaymasının çanlı çeşitlenmesine etkileri
6. Hafta  Hayvan yayılışlarını incelemede dikkat edilecek hususlar
7. Hafta  Buzullaşmalar ve kara köprülerinin oluşumu
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Deniz ve kara parçalarının zoocoğrafik bölgelerini belirlemede kullanılan genel ilkeler
10. Hafta  Zoocoğrafik bölgeler. Holoarktik Bölgenin tanımı ve özellikleri
11. Hafta  Etopya-Oryantalis, Neotropik, Notogea ve Antartik Bölgelerinin tanımı ve özellikleri
12. Hafta  Hayvan Göçleri, Hayvan yayılışları ve insan etkisi
13. Hafta  Avlanma ve evcilleştirme
14. Hafta  Hayvan yayılışının kuralları, türleşme
15. Hafta  Türkiye zoocoğrafyası ve Türkiye’nin zoolojik önemi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders notları. Demirsoy, A., 1999, Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX