GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KORUMA BİYOLOJİSİ/BIO4011
Dersin Adı: KORUMA BİYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  KORUMA BİYOLOJİ
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Biyolojik çeşitlilik ve doğal kaynakların korunmasının sağlanması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Koruma biyolojisi nedir, neden ortaya çıkmıştır, tarihsel gelişimi nasıl olmuştur
2. Hafta  Dünyada ne kadar tür var, ne kadar bekleniyor, tür çeşitliliğini etkileyen faktörler nelerdir
3. Hafta  Türlerin yok oluşları, yok oluş şekilleri, sebepleri, yok oluş hızları, sonuçları.
4. Hafta  Biyoçesitliliğin takibi, yok oluş sekil ve hızlarının belirlenmesi
5. Hafta  Populasyon yapıları, genetik özellikleri, demografik yapıları ve koruma biyolojisi açısından önemleri
6. Hafta  Popülasyonların tehlike altında olmasında rol oynayan faktörlerin ulusal ve uluslararası ölçekte tartışılması
7. Hafta  Ulusal ve uluslararası ölçekte tehlike altında bulunan türler, sistematik ve tehlike altındaki türler, tabloların oluşturulması ve yorumlanması
8. Hafta  Arı sınav
9. Hafta  Tehlike altında bulunan türlerle ilgili yapılanlar, yapılması gerekenler
10. Hafta  Koruma biyolojisinin genetik, moleküler ve ekolojik perspektifi
11. Hafta  Ekosistemlerin korunması, habitatların takip edilmesi, ekolojik koruma
12. Hafta  İstilacı türlerin yayılması, yapabilecekleri ekolojik-ekonomik ve biyoçesitlilik etkileri
13. Hafta  Koruma biyolojisi ile ilgili oluşturulacak teoriler, uygulamalar ve prensipler ve dayanakları
14. Hafta  Koruma biyolojisinin politik, ekonomik ve sosyal boyutları, bireysel sorumluluklar
15. Hafta  Türkiye'de koruma biyolojisinin geldiği asama, ülkemiz açısından önemi ve uzun vade de etkileri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Korunan Alan Planlaması ve Yönetimi—Çevre ve Orman bakanlığı-2007; Doğa Koruma ve Planlama- TMMOB, 2008; Biyolojik Çeşitlilik ve Korunan Alan Yönetimi Ulusal Toplantısı-Çevre ve Orman bakanlığı, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX