GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EVRİM/BIO4009
Dersin Adı: EVRİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  EVRİM
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar‎
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Evrim kavramının ne anlam ifade ettiğini açıkça ortaya koyabilmek
Evrimin farklı boyutları olduğu, basit bir süreç olmadığını algılayabilmek
Evrimsel çalışmalarda pozitif bilimin ve objektifliğin önemini kavrama
Mutasyon kavramını ve oynayabileceği rolü bilimsel mantıkla tartışabilmek
Evrimsel süreçte ektin olan mekanizmaları eleştirel bir yolla ifade edebilmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Evrim nedir? Evrim kavramı ile ilgili tartışmalar nereden kaynaklanmaktadır? Evrim çalışmalarında dikkat edilecek noktalar
2. Hafta  Organik ve inorganik evrim, Evrenin-Gezegenlerin-Dünyanın-Atmosferin-Hidrosferin evrimleşmesi, farklı görüşlerin irdelenmesi
3. Hafta  Dünyada canlılığın kökeni ile ilgili görüşler, Yaradılış görüsü, Heterotrof hipotezi, Panspermea hipotezi.
4. Hafta  Dünyada canlılığın başlangıcıyla ilgili görüşlerin benzerlikleri-farklılıkları.
5. Hafta  Oksijensiz donemde yasam, oksijenli solunuma geçiş, fotosentetik canlıların evrimleşmesi
6. Hafta  Hücresel evrim, prokaryot ve ökaryot canlilarin ortaya çıkışı, Endosimbiyoz teorisi, tek hücrelilikten çok hücreliliğe geçiş, koloni teorisi
7. Hafta  Dünyanın yaşı, jeolojik devirlerin genel özelliği ve canlıların çeşitlenmesi, hakim canlı grupları, Kambriyen patlaması,
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Evrim kuramları, her bir kuramın genel kabul gören ve tartışılan noktaları,
10. Hafta  Darwin’in evrim görüsü, ileri sürdükleri, doğal seleksiyon ve adaptasyon kavramının tartışılması
11. Hafta  Mutasyon çeşitleri, Mutasyonun evrimde oynadığı rolün değişik açılardan tartışılması, güncel örnekler üzerinden tartışılması
12. Hafta  Evrime kanıtların sınıflandırılması, değişik açılardan kanıtların tartışılması, değişik araştırmaların destek ve eleştirileri
13. Hafta  Fosilleşme mekanizmaları, fosillerin yorumlanması, yapılan yanlışlıklar, yas tayinlerinin yapılması
14. Hafta  Homo sapiens ne zaman, nerede, hangi koşullarda ilk ortaya çıktı, nasıl yayıldı, kökeniyle ilgili tartışmalar, insanın evrim surecinin devamlılığı
15. Hafta  Evrimsel çalışmalardan elde edilen sonuçların günümüzde uygulama alanları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Scott Freeman ve Jon Herron (2009) Evrimsel Analiz, Palme Yayincilik, http://www.becominghuman.org/ Douglas Futuyma (2008) Evrim, Palme Yayincilik http://www.pbs.org/wgbh/evolution
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
4
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX