GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOLOJİNİN SOSYO-EKONOMİK ETKİSİ/BIO4007
Dersin Adı: BİYOLOJİNİN SOSYO-EKONOMİK ETKİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar‎
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genetik olarak değiştirilmiş organizmaların avantaj ve dezavantajları
Radyasyonla çalışma riskleri ve güvenliği
Biyogüvenlik seviyeleri
Modern Biyoteknoloji uygulamalarının insan sağlığı üzerindeki etkileri





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Biyogüvenliğe Giriş
2. Hafta  Modern Biyoteknoloji uygulamalarının insan sağlığı ve biyoçeşitliliğe olan etkileri
3. Hafta  Transgenik uygulamalar
4. Hafta  Genetik olarak değiştirilmiş organizmaların avantaj ve dezavantajları
5. Hafta  Gıda güvenliği kriterleri ve riskler(Kimyasal, mikrobiyolojik ve sosyoekonomik)
6. Hafta  Laboratuvarda biyogüvenlik
7. Hafta  Risk grupları, Kimyasallar, Mikroorganizmalar, riskleri ve güvenliği
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Radyasyonla çalışma riskleri ve güvenliği
10. Hafta  Biyogüvenlik seviyeleri
11. Hafta  Kontaminasyonlar, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsis, Saçılma, Alev alma, Tıbbi takip, kazalar, Atık yönetimi
12. Hafta  Transport, Personel eğitimi, Kayıt formlarının hazırlanması (rDNA kayıt formu, Hücre kültürleri kayıt formu, Patojen mikroorganizmalar kayıt formu)
13. Hafta  Biyoetiğe giriş
14. Hafta  Tıbbi etik ve Endüstriyel etik Klinik ve Biyoloji Laboratuvarlarında etik
15. Hafta  Genetik ve etik
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Globalization, Biosecurity, andtheFuture of the Life Sciences-Institute of MedicineandNationalResearchCouncil of theNationalAcademies, NationalAcademiespress, 2006. LaboratoryBiosecurityHandbook-Reynolds M. Salerno, Jennifer Gaudioso, CRC Press; 1 edition, 2007 Tom L. Beauchamp, LeRoyWalters, Jeffey p. Kahn, Mastroianni “ContemporaryIssues in Bioethics” Wadsworth Publishing Company, 7th edition, 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX