GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROTOZOON PARAZİTLER/BIO3022
Dersin Adı: PROTOZOON PARAZİTLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ebru YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/beyzi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  beyzi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bakteri genetiğinin tarihçesi ve genetik çalışmalarda bakterilerin önemi hakkında bilgi sahibi olmak
Gen regülasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
Antibiyotiklere direnç mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bakteri genetiğinin tarihçesi ve genetik çalışmalarda bakterilerin önemi.
2. Hafta  Bakteri hücresinin DNA ve RNA yapısı, bakteri kromozom yapısı
3. Hafta  Bakterilerde replikasyon mekanizması ve replikasyon üreme ilişkisi
4. Hafta  Plazmid DNA, plazmid DNA replikasyon mekanizması, moleküler biyoteknolojik uygulamaları
5. Hafta  Gen regülasyonu ve operon modeli
6. Hafta  Bakterilerde transkripsiyon, protein sentezi
7. Hafta  Bakterilerde rekombinasyon mekanizmaları, Transformasyon,
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Transdüksiyon, Konjugasyon
10. Hafta  Transpozonlar ve insersiyon dizileri
11. Hafta  Antibiyotiklere direnç mekanizmaları (genetik ve genetik olmayan mekanizmalar)
12. Hafta  Mutasyon ve mutajenler ve bakterilerde mutasyon onarım mekanizmaları
13. Hafta  Quorum sensingin genetik mekanizması ve biyoteknojik uygulamaları
14. Hafta  Bakteri kromozomu ve haritalanması, bakteri gen bankası,
15. Hafta  Bakteri genetiğinin biyoteknolojide kullanımı
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  John Scaife, David Leach, A. Galizzi, Genetics of Bacteria John M. Martinko, Michael T Madikan, Brock Biology of Microorganisms (11th Edition) (Brock Biology of Microorganisms)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX