GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HELMİNT VE ARTHROPOD PARAZİTLER/BIO3021
Dersin Adı: HELMİNT VE ARTHROPOD PARAZİTLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Üzeyir ÇAĞLAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ucaglar‎
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ucaglar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Parazitlik ve parazitliğe uyum
Helmint ve arthropot parazitleri tanıma







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yaşam çeşitleri, Parazit ve parazitlik, Parazit konak ilişkisi, Parazitlikle ilgili tanımlar
2. Hafta  Parazitliğe uyum, Parazitlerde evrim ve çoğalma, Parazitlerin konak, konağın parazit üstündeki etkileri Parazit ve parazitozların kaynakları
3. Hafta  Parazitlerin insan vücuduna giriş ve çıkış yolları, Bulaşmanın sonucu ve biyolojik infeksiyon süresi
4. Hafta  Parazitozların yayğınlığı, dağılış coğrafyası, Parazitozlarda belirtiler, Parazitozon tanısı. Parazit grupların genel sınıflandırması
5. Hafta  Nematodların genel özellikleri, Barsak nematodları, Ascaris lumbricoides, Ancylostoma duodenale, Necator americanus’un parazitliği
6. Hafta  Strongyloides stercoralis, Trichostrongylus türleri ve Enterobius vermicularis’in parazitliği
7. Hafta  Trichuris trichiura, diğer sindirim sistemi nematodları (Trichinella spiralis), dolaşım sistemi nematodlarının (Wuchereria bancrofti) parazitlikleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Diğer doku nematodlarının (Capillaria hepatica, Toxocora canis, Toxocora cati, Angiostrongylus cantonensis ve A. costaricensis) parazitlikleri
10. Hafta  Trematodlar ve parazitlikleri, Fasciola hepatica, Dicrocoelium dentriticum, Schistosoma türleri, Sestodlar ve parazitlikleri
11. Hafta  Echinococcus granulosus, E. multilocularis’in parazitliği, Arthropodların parazitliği ve vektörlüğü, Arthroplarla savaş
12. Hafta  Akarlar ve parazitlikleri
13. Hafta  Böcekler ve parazit gruplarının tanıtımı, Sivrisinekler ve parazitlikleri, Miyaz sinekleri ve yaptıkları hastalıklar, Pireler ve parazitlikleri
14. Hafta  Bitler ve parazitlikleri
15. Hafta  Tahtakuruları ve parazitlikleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Altıntaş, K., 1997 Tıbbi Parazitoloji Atlası Çetin, E. T. ve ark., 1983. Tıbbi Parazitoloji
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX