GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARIMSAL BİYOTEKNOLOJİ/BIO3011
Dersin Adı: TARIMSAL BİYOTEKNOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bitki Biyoteknolojisi
Mikroçoğaltım Yöntemleri







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bitki Biyoteknolojisine Giriş ve Bitki Biyoteknolojisinin Tarihsel Gelişim
2. Hafta  Bitkilere Uygulanan Biyoteknolojik Yöntemler
3. Hafta  Bitki Doku Kültürlerinin Bitki Islahındaki Uygulama Alanları
4. Hafta  Bitki Doku Kültürünün Ticari ve Islah Dışı Uygulamaları
5. Hafta  Temel Teknikler, Laboratuar DüzeniTemel Araştırmalar
6. Hafta  Sterilizasyon Teknikleri, Çalışma Ortamının Mikroçoğaltımda Karşılaşılan Sorunlar, Bazı Süs Bitkileri İçin Mikroçoğaltım Yöntemleri Bitki Doku Kültürl
7. Hafta  Besin Ortamlarının Alet ve Ekipmanların Sterilizasyonu, Bitki Materyallerinin Yüzey Sterilizasyonu
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sürgün Çoğaltım Aşaması
10. Hafta  Sürgün Gelişimi ve Köklendirme Aşaması, Dış Ortama Alıştırma Aşaması
11. Hafta  Besin Ortamları, Stok Solüsyonların Hazırlanması ve Saklanması
12. Hafta  Bitki Büyüme Düzenleyicileri Kültür Şartları, Denemelerin Planlanması ve Veri Analizi, Mikroskopi ve Görüntüleme, Laboratuarda Güvenlik
13. Hafta  Bitki Doku Kültürü ile İlgili Pratik Bilgiler
14. Hafta  Türkiye’deki Mevcut Durum ve Sonuç
15. Hafta  Mikroçoğaltıma Giriş, Mikroçoğaltım Aşamaları, Kültür Başlangıç Aşaması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bitki Biyoteknolojisi-I Doku Kültürü ve Uygulamaları" (Editörler: M. Babaoğlu, E. Gürel, S. Özcan), Selçuk Üniversitesi Yayınları. 2002. Hatipoğlu, R., 2002. Bitki Biyoteknolojisi .Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 190 Ders Kitapları Yayın No: A-58
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
16
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX