GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIBBİ VE EKONOMİK BİTKİLER/BIO2016
Dersin Adı: TIBBİ VE EKONOMİK BİTKİLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünyada ve Türkiyede tıbbi bitkilerin varlığı, bunların kullanımları ve değerlendirilmelerini kavrar.
Tıbbi bitkilerin çeşitli kullanım şekilleri ( bitkisel çay, aromaterapi, özsu,toz hap vb) hakkında bilgi sahibi olur







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Önemi ve Tarihçesi
2. Hafta  Bitkilerin ve Drogların İsimlendirilmesi
3. Hafta  Dünyada ve Türkiyede Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
4. Hafta  Tıbbi Bitkilerin Sınıflandırılması (Sistematik,Morfolojik ,Kimyasal ve Farmakolojik)
5. Hafta  Tıbbi Bitkilerin Kimyasal Yapıları; Primer Metabolitler
6. Hafta  Tıbbi Bitkilerin Kimyasal Yapıları; Sekonder Metabolitler
7. Hafta  Tıbbi Bitkilerin Tarımının Gerekliliği, Toplamada Zararı Azaltma Yolları
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Bitkilerin Kültüre Alınması ve Kültüre Alınma Stratejileri, Tıbbi Bitkilerin Tarımındaki Güçlükler
10. Hafta  Tıbbi Bitkilerin Ekolojik İstekleri ve Bunların Sekonder Metabolitler Üzerine Etkileri
11. Hafta  Tıbbi Bitkilerin Tarımı ve Hasadı
12. Hafta  Tıbbi ve Aromatik Bitkilerde Hasat Sonrası İşlemler ve Kurutma, Drogların Muhafazası
13. Hafta  Tıbbi Bitkilerde Kalite, Standardizasyon ve Pazara Arz, Tıbbi Bitkilerden Yararlanma
14. Hafta  Tıbbi Bitkilerin Kulanım Şekilleri: Drog Kullanımın Avantaj ve Dezavantajları, Kullanım Zamanları
15. Hafta  Bitkisel Çaylar ve Hazırlama Yöntemleri, Diğer Kullanım Şekilleri ( Özsu, Aromaterapi, Ekstrakt, Şurup, Hap vb.)
16. Hafta  final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Er, C. &Yıldız, M., Keyf Bitkileri (III. Baskı), Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara, 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX