GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HAYVAN EKOLOJİSİ/BIO2014
Dersin Adı: HAYVAN EKOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yard. Doç. Dr. ÜZEYİR ÇAĞLAR 
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ucaglar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ucaglar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yaşam ortamlarının özellikleri hakkında bilgi edinir
Ekolojik faktörlerin hayvansal organizma üzerine olan etkileri hakkında bilgi edinir
Cevre kirliliği etkenleri hakkında bilgi edinir
Tür içi ve türler arası ilişkiler hakkında bilgi edinir
Öğrencilerin ekolojik döngüde önemli olan canlı-çevre ilişkisini öğrenir
Ekolojik faktörlere olan tepkilerine göre hayvansal organizmalardan daha fazla verim alınma metotları hakkında bilgi edinir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ekolojinin tanımı ve tarihçesi. Ekolojinin ayrıldığı gruplar. Ekolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi.
2. Hafta  Ekolojide tolerans yasası. Homeostasıs. Ekolojik faktörlere olan toleranslarına göre organizmaların sınıflandırılması
3. Hafta  Abiyotik faktörler. Klimatik abiyotik faktörler. Sıcaklık-Su sıcaklığı. Toprak sıcaklığı
4. Hafta  Canlıların sıcaklığa olan toleranslarına göre sınıflandırılması. Sıcaklığın hayvanlar üzerine etkisi
5. Hafta  Işığın ekolojik önemi .Işığa bağlı sucul ortamdaki tabakalaşma. Işığın organizmalar üzerine etkisi. Işık şiddetinin ve dalga boyunun organizmalar üzer
6. Hafta  Yağış ve ekolojik önemi. Sıcaklık yağmur ilişkileri ve klimatogramlar. Suyun yaşam için önemi. Canlıların su bilançosu . Canlıların suya olan ihtiyaçl
7. Hafta  Nemin hayvanlar üzerine etkisi.Yumurtlamaya etkisi.Gelişim hızına ve süresine etkisi. Davranışa etkisi, Lokalizasyon Ve Coğrafik dağılışa etkisi.
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Abiyotik faktörler. Tuzluluk., Sulardaki tuzluluk oranları. Oksijen ve ekolojik rolü. CO2 ve ekolojik rolü.
10. Hafta  Ekolojik faktör olarak basınç. Atmosfer basıncı ve ekolojik etkisi. Hidrostatik basınç. Yerçekimi ekolojik rolü.
11. Hafta  Kükürt ve hidrojen sülfür, pH, Azot, Potasyum, Silisyum ve oligo elementler
12. Hafta  Edafik faktörler: Toprak, yangın, substratum, Turbidite, pollusyon ve etkileri
13. Hafta  Hava kirliliği ve etkileri, su kirliliği ve etkileri, toprak kirliliği ve etkileri. Radyo aktif kirlenme ve etkileri.
14. Hafta  Biyotik faktörler. Besin miktarının etkileri.
15. Hafta  Biyolojik ilişkiler. Tür içi ilişkiler. Türler arası ilişkiler
16. Hafta  final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, İzmir, 1994; Şişli, M. N. Ekoloji Ankara, 1999 Gökmen S. Genel Ekoloji Ankara 2007
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
18
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX