GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK MİKROBİYOLOJİSİ/BIO2013
Dersin Adı: SAĞLIK MİKROBİYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. MELTEM YILMAZ 
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/meltemyilmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltemyilmaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
ELİSA yöntemi ve mikrobiyolojik testlerde kullanımının öğrenilmesi
Mikrobiyolojide kullanılan direkt ve indirekt Immunfluoresan tekniklerin öğrenilmesi
Mikroorganizmaların epidemiyolojik tiplendirmesinde kullanılan moleküler yöntemlerin öğrenilmesi
Antimikrobiyal direnç saptanmasında kullanılan moleküler yöntemlerin öğrenilmesi
Moleküler yöntemlerde kalite kontrolün öğrenilmesi




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mikroorganizmaların temel kimyasal yapıları, atom, molekül, kimyasal bağlar, başlıca makromoleküller ve fonksiyonları
2. Hafta  Canlılar evreninin sınıflandırılması. Prokaryot ve ökaryot mikroorganizmaların genel yapı özellikleri. Bakteri hücresinin anatomik yapısı
3. Hafta  Bakteri genetiği Bakterilerde beslenme, metabolizma, üreme, üreme dönemleri ve üretilme ortamları
4. Hafta  Mikroorganizmaların in-vitro üreme şekilleri
5. Hafta  Mikroorganizmalar üzerine dış ortamın etkisi Sterilizasyon, dezenfeksiyon antisepsi kavramları
6. Hafta  Fiziksel etkenlerle ve gazlarla sterilizasyon Kimyasal etkenlerle sterilizasyon ve dezenfeksiyon
7. Hafta  Antibiyotikler, etki mekanizmalar; antibiyotiklere karşı oluşan direnç mekanizmaları
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Mikroorganizma - konak ilişkileri, normal flora
10. Hafta  Enfeksiyon bulaşma yolları, mikroorganizmaların hastalık oluşturma mekanizmaları
11. Hafta  Doğal bağışıklık. Antijen, antikor, immunojen, hapten, adjuvanv.b. kavramlar
12. Hafta  İmmün sistem bileşenleri- moleküller/hücreler/ organlar. Edinilmiş bağışıklık (sıvısal ve hücresel)
13. Hafta  Aşılar ve serumlar
14. Hafta  Gram pozitif aerop koklar (stafilokok, streptokok ve entrokoklar) ve enfeksiyonları.
15. Hafta  Gram negatif aerop koklar (Neisserialar) ve enfeksiyonları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  WarenLevinson. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji/Çeviri Editörü : Prof. Dr. Tuncay ÖZGÜNEN.LangeMedicalBooks. 8.Baskı. G. J. Tortora, B. R. Funke, C. L. Case Microbiology: An Introduction (10th Edition) Benjamin Cummings. 2010 Günalp A, Yılmaz YA, Pınar A. Tıbbi Mikrobiyoloji Laboratuvar Eğitim Kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2003. Mustafa Altındiş (Editör). Hemşireler İçin Mikrobiyoloji. Nobel tıp Kitabevi.2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX