GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİVAN EDEBİYATI/SOS1010
Dersin Adı: DİVAN EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Abuzer KALYON
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/abuzerkalyon
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abuzerkalyon@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Divan Edebiyatının dönemlerini bilir.
Divan Edebiyatına ait metinleri anlar ve açıklar.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Divan Edebiyatı adlandırması, Divan Edebiyatına verilen diğer adlar
2. Hafta  Divan Edebiyatının dönemleri
3. Hafta  Sultan Şairler: Adli: II. Bayezid ve şiirleri
4. Hafta  Sultan Şairler: Muhibbi: Kanuni Sultan Süleyman ve şiirleri
5. Hafta  Sultan Şairler: Avni: Fatih Sultan Mehmed ve şiirleri
6. Hafta  Sultan Şairler: Cem: Cem Sultan ve şiirleri
7. Hafta  Sultan Şairler: Harimi: Şehzade Korkud ve şiirleri
8. Hafta  Sultan Şairler: Harimi: Şehzade Korkud ve şiirleri
9. Hafta  Sultan Şairler:Adni : III. Mehmed ve şiirleri
10. Hafta  Sultan Şairler: Muradi: II. Murad ve şiirleri
11. Hafta  Sultan Şairler: Bahti : I. Ahmed ve şiirleri
12. Hafta  Sultan Şairler: Farisi: II. Osman ve şiirleri
13. Hafta  Sultan Şairler: Muradi: IV. Murad ve şiirleri
14. Hafta  Sultan Şairler: Selimi: Yavuz Sultan Selim ve şiirleri
15. Hafta  Sultan Şairler: İlhami : III. Selim ve şiirleri
16. Hafta  final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- İSEN, Mustafa-BİLKAN, A. Fuat, “Sultan Şairler”, Akçağ Yayınları, Ankara 1997. 2- BİLKAN, A. Fuat, İSEN, Mustafa, DURMUŞ, Tuba Işınsu, “Sultanların Şiirleri-Şiirlerin Sultanları”, Kapı Yayınları, İstanbul 2012. 3- PALA, İskender, “Şiirin Sultanları”, AF Kültür Yayınları, İstanbul 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX