GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK ROMANI/SOS1008
Dersin Adı: TÜRK ROMANI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Özgür İLDEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://geftde.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozgurildes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
‘Roman’ Kavramı hakkında bilgi öğrenme.
Türk Romanının tarihî gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
Geleneksel Anlatıdan Modern Türk Romanına geçişi kavrama.
Tanzimat Dönemi Türk romanını genel hatlarıyla öğrenme
Servet-i Fünun Dönemi Türk romanını genel hatlarıyla öğrenme
Milli Edebiyat Dönemi Türk Romanını genel hatlarıyla öğrenme
Cumhuriyet Dönemi Türk Romanını genel hatlarıyla öğrenme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Roman Kavramı hakkın da genel bilgi
2. Hafta  Romanın Batıda doğuşu ve yükselişi
3. Hafta  Türk edebiyatında anlatı geleneği
4. Hafta  Türk edebiyatında geleneksel anlatıdan modern kurguya geçiş süreci
5. Hafta  Batılılaşma sürecinde toplumsal değişim ve bunun romana yansımaları
6. Hafta  Tanzimat dönemi romanı hakkında genel bilgiler
7. Hafta  Servet-i Fünun dönemi romanı hakkında genel bilgiler
8. Hafta  Servet-i Fünun dönemi romanı hakkında genel bilgiler
9. Hafta  Milli edebiyat dönemi romanı hakkında genel bilgiler
10. Hafta   Cumhuriyetin ilanı ile toplumsal ve siyasal değişimler ve bunun romanlara yansıması
11. Hafta  Cumhuriyet dönemi romanı hakkında genel bilgiler
12. Hafta  Cumhuriyet dönemi romanı hakkında genel bilgiler
13. Hafta  Cumhuriyet dönemi romanı hakkında genel bilgiler
14. Hafta  Cumhuriyet dönemi romanı hakkında genel bilgiler
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman, İletişim Yay., İst., 1985. 2- Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Kitabevi, Ank., 1990. 3. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I, II, III, İletişim Yay.,İst. 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cevap, Tahlil
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX